Hoe lang duurt het tot katten aan elkaar wennen en dat ze dan stoppen met naar elkaar te blazen?

Ik heb al een jaar lang, 2 katten, nu zijn er gisteravond 2 bijgekomen, maar ze blazen tegen elkaar, alleen zijn 2 katten al vrienden, maar de kat die nog blaast zit de hele tijd op het balkon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Haha, ik ken het! Heeft bij mij zeker een week of 2/3 geduurd. Nam wel af, in het begin erg heftig, maar na die 2/3 weken elkaar nog niet luchten en af en toe blazen.
Nu liggen ze bij elkaar in de mand. Geef het de tijd.

Misschien tegen alle adviezen in over "katten opvoeden" (voor zover je bij katten kan spreken over opvoeden) heb ik ze na een week bij elkaar gezet in een kleine kamer, dat ze niet om elkaar heen konden. Ze hebben gevochten en geblazen en daarna nam het dus echt af.

Ik heb dit gedaan omdat eentje (de nieuwe) zich continu ging afzonderden en de confrontatie uit de weg ging.

Maar goed, dit hoef je dus niet te doen hè? Laat de nieuwelingen maar eerst wennen en de oudjes wennen aan het idee dat er indringers zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat als het binnen een week niet goed komt dat het dan zo blijft