Is mijn goudvis ziek??

Ik heb sinds een paar weken (bijna 1 maand) goudvissen in mijn aqaurium zitten. (aantal 3) één ervan heeft een plekje op zijn kiew (zie foto, sorry voor de slecht kwaliteit) heeft iemand een idee wat dit is. De vis zelf lijkt er niet zo mee te zitten want hij zwemt nog altijd heel vrolijk rond en eet zeer goed. (waterkwaliteit pas getest: alles is perfect)

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 12 minuten:
PS.: Het plekje op zijn kiew lijkt een beetje alsof het een gat is! En hij schijt heel veel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke foto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is'ie niet gewoon zwanger?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goudkoorts?

Het beste antwoord

had mijne ook, maar hij was ongedeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, bij mijn vis is het alweer verdwenen.

Andere antwoorden (3)

Goudvissen in een aquarium geven vaak problemen, doordat ze erg veel afvalstoffen preduceren en de meeste aquariumfilters voor goudvissen te klein zijn.
Hierdoor bouwen de afvalstoffen in het water zich verder op, totdat er een of meer ziekten ontstaan.
Iedere week een-derde van het water vervangen door schoon leiding of beter vijver water, voorkomt veel problemen.
Naarmate de vissen groter worden zal dit probleem zich blijven herhalen.
Op ieder klein krasje op de vissenslijmhuid, kunnen bacteriën de kans krijgen de vis verder ziek te maken.
Vaak gepaard gaande met een schimmelinfectie.
Indien je de kwaliteit gaat testen, test dan ook het nitraat en nitriet gehalte, indien mogelijk ook het fosfaat gehalte.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het goudvisje op de foto heeft een veel te dikke buik, of hij heeft net gegeten ( te veel) of er is al een bacterie ontsteking in zijn darmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zoals bij mensen moedervlekken voorkomen, kan er op een vis een vlekje zitten. Niets om je zorgen te maken.
12 jaar geleden
Ik heb zelf redelijk wat aquaria staan. Maar heb hier nog nooit last van gehad, de foto is ook niet zo heel duidelijk. Er zijn een heleboel sites waar op te vinden is wat voor ziekte het is. Het zou kunnen dat dit het een soort rot is. Ik geef je een link.