Help mijn kat heeft vlooien,wat te doen?

Ze krijgt elke maand Frontline combo,ik schrijf het altijd op dus vergeten doe ik niet,wat nu??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Elke maand frontline combo lijkt me rijkelijk vaak, dan is er kans groot dat de vlooien resistent worden, er dus niet meer dood aan gaan. Wat je kan doen is aan de dierenarts om een ander middel vragen, ze maken steeds nieuwe soorten antivlooienvloeistof.
Daarbij is het zaak om daar, waar je kat altijd ligt, het goed schoon te houden zodat vlooieneitjes niet uit kunnen komen. Om diezelfde reden kan je ook het beste je vloerkleed regelmatig stofzuigen. En daarbij de kat, als hij/zij lekker op schoot ligt, kammen met een vlooienkam. Zet wel eerst een beker met een paar druppels afwasmiddel naast je neer. Daar kan je de vlooien in verdrinken, en je kat vindt het kammen vaak ook fijn als hij/zij eraan gewend is :-)
Op deze manier hou je je huis en je kat vlooienvrij.
Succes ;-)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Was het 1 vlo of zie je ze echt in de vacht zitten? Bij 1 vlo hoeft de kat niet per sé vlooien te hebben maar is het een verdwaalde vlo van een andere kat/dier. Anders geef je de Frontline misschien verkeerd zodat het niet goed werkt, bijvoorbeeld dat de kat het op likt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neen ik volgde de instructies juist in haar nek,ze heeft vlooienallergie en een kale plek op haar rug...
Een vlo kan zich makkelijk voortplanten, ze kunnen in bijv. vloerbedekking de eitjes leggen. zo kan het weer op de kat komen.
Ook moet een middel gebruikt worden dat niet alleen de 'volwassen' vlooien dood, maar ook de larven en de eitjes dood.
Ook kunnen vlooien zich makkelijk aanpassen, ze kunnen resistent worden als het middel te vaak word gebruikt.
Op de bijsluiter staat wel hoe je het moet gebruiken.
en gebruik nooit honden middel voor katten ;)
hier staat nog veel meer:http://www.weetjesoverkatten.nl/vlooien.htm

Toegevoegd na 56 seconden:
even over het eerste punt: de omgeving moet ook worden 'behandeld'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk zijn vlooien resistent geworden tegen Frontline, en helpt het daarom niet meer. Ik zou eens overstappen op een ander vlooienmiddel, Advantage of Strongholt b.v.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mijn dierenarts heb ik gehoord dat Frontline niet meer zo goed schijnt te werken dus je zou een ander merk kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef mijn honden (echter geen katten, maar toch) alleen een vlooienmiddel als ze ook daadwerkelijk vlooien hebben, ik gebruik bolfo gold (is er ook voor katten), hiermee zijn de vlooien binnen een dag allemaal dood. Elke maand een vlooienmiddel geven kan idd ervoor dat de vlooien immuun worden voor het middel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft niet per definitie te zijn dat je kan vlooien heeft. Het kan inderdaad een vlo zijn van een ander dier. Een vlo moet zich eens per zes uur voeden, dus dan zal de vlo ongetwijfeld de Frontline binnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch wel,ze had dit enkele maanden geleden ook,trok al haar haar uit met haar tanden,nu heeft ze weer een kale plek en vlooienallergie.
ik heb zelf ook net een vraag over vlooien gesteld en nu lees ik dat frontline niet meer zo goed werkt,dat kan kloppen,want mijn hond heeft nog steeds vlooien ,ondanks frontline,ga zeker een ander merk proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben recent naar de dierenarts gegaan en die raadde de middelen van de dierenwinkel af. Dit komt omdat bijvoorbeeld Frontline, zich te langzaam verspreid over het lichaam. Om die reden krijgen vlooien ruim de tijd om voort te planten.