Hoe kun je zien of je kat zich verveeld?

Onze katten gaan naar buiten, maar 1 blijft altijd rond het huis hangen. Komt veel binnen of ligt buiten op de tuintafel. Ze komt soms wat rusteloos over, daarom vraag ik me af of ze zich niet verveeld. Hoe kun je dat aan katten zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

het beste is niet te wachten tot je aan een kat ziet dat die zich verveelt.
verveling stompt af, of geeft stress, dat wil je voor zijn.
biedt je kat sowieso veel prikkels, van allerlei soort.
speel regelmatig met je kat, verstop z'n voer, maak z'n leven spannend!

als je kat trouwens anders reageert en handelt dan je gewend bent, ga dan even langs de dierenarts.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat gebeurt allemaal! Volgens mij is het ook wel een tevreden kat. Vroeg me alleen af hoe je het kan zien. Bedankt voor je antwoord!
Rieneke1
12 jaar geleden
je kan zien of een kat goed in z'n vel zit door het ontbreken van stresssignalen.
stresssignalen zijn oa rimpelen van het vel, met geheven pootje zitten, bek aflikken, tongelen.
doet je kat dit regelmatig, dan is hij gestresst.
verder zal een kat die zich toppie voelt zich goed kunnen ontspannen, en lekker uitgestrekt of in een krul diep slapen.
een kat die erg veel kopjes geeft aan mensen en dingen voelt zich ook niet echt senang, maar is erg onzeker.
hopelijk kan je hier wat mee.

Andere antwoorden (3)

katten slapen zo ongeveer 20 van de 24 uur.
Denk niet dat je kat zich verveelt, in dat geval zou ze wel kattekwaad gaan uithalen zoals op de kast klimmen enzo. Geef je hem speelgoed zoals klosjes en balletjes?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hoor ze hebben speeltjes genoeg. Ze vindt het ook leuk als ik met haar speel. Ze is volgens mij ook 'lekker lui', maar vroeg me af of dat geen verveling is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou mijn kat slaapt niet 20 uur per dag hoor haha
anneliez
12 jaar geleden
gemiddeld, die van mij heeft vandaag in de tuin geslapen, nu op de bank en vannacht ergens op zolder, die haalt de 20 makkelijk ;)
Ik denk dat ze zich verveelt als ze om je heen blijft lopen enzo, als ze gewoon ligt te slapen dan komt het inderdaad neer op het veel rusten van het antwoord hierboven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van ons gaat dan miauwen of hij gaat kattenkwaad uithalen