Wat zou er met mijn kat's oog aan de hand zijn?

Sinds ongeveer een half uur heeft mijn kat een hele andere oogkleur gekregen, dit is alleen bij de rechteroog zo. Mijn kat heeft normaal mooie groene ogen en opeens is de rechteroog rood/oranje/bruin achtig geworden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Toegevoegd na 9 uur:
Heel erg bedankt voor het antwoorden. Ik was enorm ongerust en was ook van plan naar de dierenarts te gaan. Maar na ongeveer anderhalve uur was de oog weer helemaal normaal. echt heel vreemd!!

waarschijnlijk is mijn kat ergens tegenaan gestoten, want hij is nog jong en erg speels! En dat bleef hij ook toen de oog van kleur was veranderd, hij leek er gewoon mee te kunnen zien en functioneerde op een normale manier :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien is het wel een bloeding binnen in de oogbol. Breng de kat snel naar de dierenarts dan weet je tenminste zeker wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou idd vandaag nog naar de dierenarts gaan, dit lijkt me niet echt iets onschuldigs dat vaak voorkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga als een speer naar de dierenarts.Ziet hij/zij nog met het oog.Kop scheef vreemd lopen?Waarschijnlijk een beschadiging in het oog,een tik gehad of een takje erin.Mijn kats oog was ineens helemaal wit,en kon niets meer zien met het oog.Hoop dat het meevalt Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga zo snel mogelijk naar de dieren arts!!!