Het helpt als je veel bij hem zit en probeer hem de hele tijd op te pakken. Als het konijn dit niet wilt in het begin ga je in zijn ren zitten en laat je hem naar je toe komen dan pak je hem alleen vast maar til je hem nog niet op. Later herhaal je dit en als het goed gaat dan til je hem steeds iets hoger op. Het konijn gaat je vertrouwen en hij wordt daardoor veel tammer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel aandacht geven( zoals erbij gaan zitten, met ze praten, voorzichtig proberen te aaien en iets lekkers aanbieden zodat ze het ook als iets leuks gaan zien.
Nooit iets overhaast doen dan werkt het averechts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst: heel rustig zijn als je bij je konijn bent: niet wild doen, niet optillen, niet aaien, zachtjes tegen hem praten zodat hij niet schrikt.
Als je hem eten geeft, dan laat je hem aan je hand ruiken, zodat hij daaraan went. Pas als hij dat uit zichzelf doet, dan kan je hem voorzichtig met een vinger tussen de oortjes aaien. Meteen stoppen, als je merkt dat hij dat niet wilt, en iedere keer opnieuw voorzichtig proberen, net zolang, totdat hij dat toelaat.
Konijnen houden eigenlijk niet van om opgepakt te worden! Het zijn geen schootdieren.
Als je konijn inmiddels tam is, dan kan je voorzichtig proberen hem op te tillen. Daar is een speciale manier voor en die vind je in de bron hieronder, + nog veel meer informatie.

http://www.konijnen.nl/kinderhoek/tam.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg veel aandacht geven en hem laten zien dat je niet eng bent, dus als je hem uit zijn hok wilt pakken moet je als hij heel bang is eerst rustig maken en dan pakken, waarschijnlijk krijgt hij er dan een fijn gevoel bij en wordt hij dus tammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel eruithalen en aaien (ook in zijn/haar kooi) ,snoepjes uit je hand laten eten , knuffelen , kusjes geven.
zo heb ik het mijn konijn geleerd hij is zo tam, dat hij me zelfs altijd in mijn gezicht lik als ik hem eruit haal ! :D

Toegevoegd na 45 seconden:
OJa, en zijn naam wel eens roepen die van mij begint er al een beetje na te luisteren!