Wanneer komt een kat in de pubertijd?

Ik heb 2 katten/kittens van 4 en 3 maanden. Ze zijn nu nog ontzettend lief. Maar ik vraag me af wanneer dat verandert en de 'hel' losbreekt haha ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (2)

Hoe bedoel je "pubertijd". Als ze 6-8 maanden oud zijn, zijn ze geslachtsrijp. Voordat je twee keer met je ogen hebt geknipperd zijn ze groot.
Als je bang bent dat ze puberaal gedrag gaan vertonen, dan zou ik me daar niet blind op staren. Iedere kat heeft zijn eigen karakter en als je hem met 14 weken in huis haalt, dan is dat karakter al helemaal gevormd. Je moet ze zelf een paar huisregels bijbrengen en bij de ene kat gaat dat sneller dan bij de andere kat.

Denk er om, dat je ze bijtijds laat castreren (kater zowel als poes) wanneer je er niet mee gaat fokken. Goed fokken doe je overigens alleen met raskatten, als je daar echt een heleboel werk voor overhebt en een heleboel kennis van hebt vergaard. Gewone huis- tuin- en keukenkatten zijn er al genoeg.
Ivana
12 jaar geleden
Haha, grappige vraag zeg!! Mijn kittens zijn inmiddels 8 maanden en beginnen net de pubertijd een beetje uit te komen!!!! Tot een paar weken terug deden ze wedstrijdje in de gordijnen, scherpten hun nageltjes aan de lekker zachte bank...knabbelden aan schoenen (yummie...) en deden zich te goed aan alles wat per ongeluk op het aanrecht stond..ook de appelboom van de buren scoort hoge ogen, lekker krabben aan de stam..arme boom! Één van de belhamels wacht tot ik lig te dutten op de bank om vervolgens aan mijn haar te gaan sabbelen en knabbelen, binnen twee dagen deden ze het alle drie! Met zes maanden mochten ze naar buiten, en behalve het gekrabbel (geur achterlaten) aan struiken en bomen, graven in de nieuwe tuin..en het meenemen van prooien is alles nu wat rustiger!!! Ze slapen veel en wanneer ze wakker zijn errug druk met vliegjes vangen, slijmen om lekkers..en nog steeds klooien met mijn haar...verder zijn het zeer nette katten aan het worden! Het heeft al met al een maand of vier geduurd, net lang genoeg om mijn bank te slopen!! Gezien de leeftijd van jouw schatjes kan ieder moment je huis in een speeltuin veranderen!!!! Maar ach, ze zijn zo lief!!