Vecht een reu wel eens met een teef?

Twee mannetjes die vechten snap ik nog wel Leiderschap enz..
Maar een reu en een teef. Dat gaat meestal toch wel samen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (4)

Nee vechten niet maar een reu wil maar 1 ding met een teef, en dat is haar naar huis duwen. Alleen als ze niet naar huis wil wordt de teef boos en bijt ze van zich af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja wel niet zo als bij de mensen in een huwelijk :) dat ze elkaar de tent uitvechten op leven en dood . Maar toch ! Sommige honden liggen elkaar gewoon niet . Dus op straat twee teven het kan goed gaan maar ook even uitzoeken wie de baas is en soms echt heftig . Twee jonge reuen absoluut gaan even de strijd aan maar het hoeft uit de hand te lopen soms direct spelen . Teef en reu kunnen ook direct snauwen vaak de teef , maar soms ook liggen ze elkaar niet . Sommige honden reageren op alle honden negatief ongeacht teef of reu of op een bepaald ras ?! Mijn hond reageert vaak slecht op een schapaai ( Chinese hond ) reu of teef ?! Dus blijf er in het begin altijd bij teef of reu gaan ook de strijd aan om de dominantie en dat kan uit de hand lopen zeker meer kans bij bepaalde rassen . Ik denk dat als de teef niet loops is en het mannetje gecastreerd is het teef en reu gedoe niet zo belangrijk meer is ?!?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry : net zo als in een mensen huwelijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja m'n auto correctie is over ijverig .
Het ligt er een beetje aan wat jij onder vechten verstaat, maar denk dat het om een grauw en een snauw gaat.

Als het om honden gaat die samen leven kan het vechten gaan om een bepaalde resource te behouden. Een resource kan van alles zijn ligt aan het karakter van je hond eten, drinken, slaapplaats, speeltje enzovoorts. Een hond weegt dan af hoeveel kans hij heeft deze resource te behouden of te krijgen. Dit kan dan de oorzaak zijn van het "vechten"

Als het onbekende honden zijn, ligt het aan een aantal factoren. Zijn de honden wel sociaal, niet te opdringerig of te hard handig, enzovoort.

Het maakt bij beide situaties niet uit of het nu om een combinatie is van reu-reu reu-teef of teef-teef
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Teven zullen eerder tot bloedens toe bijten dan reuen. Een gevecht tussen teven is ernstiger dan tussen twee reuen. Een teef heeft meer in te brengen dan een reu, dus bij een gevecht onderling kiest de reu al gauw het hazenpad.
dat hangt van hond tot hond af net zoals bij de mens broer en zus soms als de beste vrienden zijn maar soms zijn het dan juist weer vijanden