Hoe overtuig je je mama om een klein, schattig, lief poesje in huis(/appartement) te halen?

Ik wil al zooooooooo lang een poesje! Nu hebben we de kans omdat er in onze straat 8 kleintjes zijn geboren! Help me!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Kimath
12 jaar geleden
Kleine katjes worden groot, ga je die dan nog steeds zo lief vinden en goed verzorgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk! Het is dan nog altijd het diertje waar je altijd van hebt gehouden!

Het beste antwoord

Overtuig haar ervan dat je er echt zelf voor zorgt en ook de rommel van het beestje opruimt. Waarschijnlijk gelooft ze dit niet. Dit kun je "bewijzen"door nu met haar af te spreken dat je een bepaalde huishoudelijke taak dagelijks op je neemt voor de komende twee weken. Dan moet je dat natuurlijk ook doen en dan ziet ze dat je betrouwbaar bent en ook echt voor het poesje gaat zorgen, incl. voer en kattenbak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in het profiel van de vraagsteller kijkt zie je dat deze pas 13 jaar oud is. Een kind van die leeftijd KAN NIET de verantwoordelijkheid dragen voor de verzorging van een huisdier! Twee weken is nogal wat anders dan een heel kattenleven, en wat als ze het toch niet vol kan houden om altijd goed voor de kat te zorgen? Hup, op marktplaats dat beest? Net als die duizenden konijnen, cavia's, hamsters etc. die voor de kinderen zijn aangeschaft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EN WIE ZEGT DA! Sorry zenne, ma ik kan echt wel de verantwoordelijkheid opnemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Petra_Ge doet precies of ik een klein kind ben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sjeentje_goeie tip!

Andere antwoorden (3)

Laat zien dat jij verantwoordelijk genoeg bent om voor het beestje te zorgen. Dat jij het huis haarvrij houdt, en de kattenbak verschoont. Uiteraard betaal jij de vaccinaties. Zorg ervoor dat je een baantje neemt om het eten & kattenbak vulling te kopen. Als je dat allemaal voor elkaar hebt, dan is het waarschijnlijk geen probleem meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je moeder het niet wil, vraag haar dan om precies uit te leggen waarom ze het niet wil. Misschien heeft ze wel een hele goede reden daarvoor, en dan heeft het geen enkele zin om te proberen haar te overtuigen om er wel eentje te halen. Als je vindt dat je moeder geen gelijk heeft, ga dan eerst goed nadenken hoe je op haar argumenten kunt reageren. Stel dat ze het vies vindt om een kat in huis te hebben, dan kun je uitleggen dat katten juist hele schone dieren zijn. Maar stel dat ze zegt dat er iemand in huis allergisch is voor poezen, dan houdt het natuurlijk gelijk op en is er niets tegen in te brengen. Snap je een beetje wat ik bedoel? En uiteindelijk is het toch je moeder die beslist, zij zal er waarschijnlijk ook voor moeten gaan zorgen én alle kosten moeten betalen.

Onthoud wel één ding: een klein, schattig, lief poesje is maar heel kort klein en schattig en daarna zit je (als je geluk hebt) misschien wel meer dan 15 jaar met een volwassen kat. Niks klein en schattig meer, meestal wel heel lief. Maar dat is toch iets om goed over na te denken, kleine kittens worden groot ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het. Maar mama wil gewoon geen poes omdat die haren achterlaat... als ik nu eens af en toe stofzuig is dit normaal toch geen probleem? Ik wil echt de verantwoordelijkheid dragen. Ookal blijft een poesje niet klein. Dat weet ik ook wel, maar ik wil er echt voor zorgen!
Je kan met je moeder in gesprek gaan,en alle voors en tegens met haar bespreken.Misschien kun je tot een akkoord komen als jullie samen goede afspraken kunnen maken.
Succes ermee.