Is dit gedrag van mijn kater tegenover de nieuwe kitten normaal?

Ik heb sinds een paar dagen een kitten (katertje) van 9 weken bij mijn bijna 1 jarige kater. De kat rent steeds achter de kitten aan en probeert hem soms te wassen maar ook veel te bijten. Hij laat pas los als het kleintje echt hard begint te janken, blazen of iets terug doet. Is dit bijten om te laten zien dat hij de baas is? Of is hij gewoon boos op de kitten?

De kitten is trouwens af en toe wel bang voor hem en rent weg en probeert zich te verstoppen maar durft daarna ook wel weer gewoon door de kamer te lopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Je hebt zelf gezien dat je oudere kat los laat als het kitten protest geeft,normaal gesproken gaat dit meestal zo en zijn ze na één a twee weken aan elkaar gewend.
Je oudere kat wil je kitten even laten weten dat het zijn territorium is.
Mocht het echt uit de hand lopen dan kun je ingrijpen,maar ik denk niet dat dit nodig zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou nog even wachten, als de kitten banger wordt of als de kater meer gaat bijten zou ik ze maar even apart houden. Ik denk dat de kater gewoon even duidelijk wil maken dat hij de baas is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is vrij normaal, da kater wilt duidelijk maken dat hij de baas, maar de kitten wilt niet altijd toegeven, en doet soms iets terug, de kater is even geschrokken dat wel, maar daarom gaat hij niet stommen met te laten zien dat hij de baas is. persoonlijk denk ik dat het na een tijd over gaat, maar je kan ze het best een tijdje in de gaten houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet om te laten zien dat hij de baas is, zo werkt dat niet bij katten.
ook is de kater niet boos, integendeel.
het is volkomen normaal speels gedrag, wat ik zeker niet zou corrigeren.
goede kans dat het dikke vriendjes gaan worden.
mijn twee jongste katten , beiden bijna drie jaar oud, wassen elkaar vaak, maar rollebollen net zo vaak over de vloer, terwijl ze elkaar proberen te bijten en vast te grijpen.
dikke pret, lekker stoeien!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je!