Heb een aquarium van 60L. Hoeveel goudvissen kunnen hierin. (advies was: 3. Wat zeggen jullie?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (6)

Als het advies 3 is moet je je daar gewoon aan houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt aanhouden 1 cm vis per liter water.Dus in totaal kun je er 60 cm aan vis inzetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Indien een aquarium is voorzien van een goed filtersysteem, afgestemd op het aantal liters water in het aquarium, kunnen we aanhouden : 1 centimeter vis per liter water. Er zijn echter uitzonderingen. Koudwatervissen en grote cichliden, welke aanmerkelijk meer vervuilen als kleine tropische vissen, hebben ten eerste een filtersysteem nodig met wat overcapaciteit en ten tweede hebben ze ongeveer 5 liter water nodig per centimeter vis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg geen één!
Goudvissen hebben de potentie om flink te groeien.
Ze hebben daarom veel meer ruimte nodig.

Toegevoegd na 2 minuten:
In een aquarium van 100x50x50 zou je er een stuk of 5 kunnen houden. Jouw aquarium komt met 60 liter absoluut niet in de buurt van deze maat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze passen zich aan aan de grote van de bak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, middels misvorming aan de groei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, werk heeft gelijk. zet je goudvissen in een kleine bak, blijven ze klein, hebben ze meer ruimte, dan groeien ze sneller. doen ze in de natuur of in een vijver ook. zet je 1 goudvis in ene bak van 1 meter (beetje overdreven) dan wordt ie heeel groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goudvissen kunnen 40 jaar oud worden en ook 40 cm lang worden. Ze dan in zo`n klein bakje proppen als de vraagsteller heeft, vind ik pure dierenmishandeling. Sorry. In sommige landen laten ze kinderen opzettelijk te kleine schoenen dragen. Ja, dan blijven de voeten kleiner, wat ze in sommige landen een schoonheidsideaal vinden. Maar dat zijn dan wel kleine MISVORMDE voeten. En zo kun je dat ook met die goudvissen zien. Ja, ze zullen in een klein aquarium vaak ook kleiner blijven.
Maar de echte vissenkenner ziet de misvormingen die de oppervlakkige kijker niet ziet.
Wij hebben een 25l en ze adviseerden dat er maximaal 5 in kunnen en dat kan makkelijk dus in die van jouw kunne er wel 6 of 7 of 8 maar wel heb je veel meer onderhoud ze eten veel meer ze poepen veel meer enzo enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arme goudvissen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom canon is toch gezellig voor die vissen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat jou dat gezellig lijkt, maar dan denk je aan jezelf en niet aan het welzijn van de vissen.
Koop eens een goed boek over goudvissen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waaruit blijkt dat diegene die adviseert de ene keer iets heel anders zegt dan de andere keer.
Ons is geadviseerd om uit te gaan van 10 liter water per goudvis. Wel moet je de bak geregeld schoonmaken i.v.m. het poepgedrag van goudvissen en dat is nogal wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder een goed werkende filter en pomp is een goudvis al te veel!
Heb je een grote filter en pomp, dan kunnen er wel 20 in, alles is dus afhankelijk van je filter en pomp.
En vergeet niet dat goudvissen ook groeien, dus steeds meer eten en poepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb jaren twee goudvissen in een rechthoekige bak gehouden, zonder pomp of wat dan ook.
wel vaak water verversen en bodem stofzuigen