Hoe hoog kan een kip vliegen?

Wat is de maximale hoogte dat een kip kan vliegen en wat gebeurt er als een kip die hoogte heeft bereikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

Sommige krielkippen kunnen uitstekend vliegen.
Er waren er ooit een paar bij mij ontsnapt, toen ik ze zou pakken kwam mijn hond er aan lopen en daar zijn ze terecht bang voor.
Ze vlogen omhoog en maakte een paar rondjes boven ons huisop een hoogte van 10 tot 12 m.
Eigenlijk heel gek want ze hadden hun hele leven nog nooit gevlogen!
Grotere kippen soorten kunnen minder hoog vliegen, maar 2 tot 3 m hoog heb ik wel eens gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een kip kan niet vliegen, hij maakt meer grote sprongen op een fladerende manier, hij valt dan meteen weer omlaag. Hoe hoog hij komt hangt ook van het ras af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bomen rondom een gehandicapten-manege, waar ik vaak kom, gaan de kippen bij zonsondergang "op stok" op takken tussen 8 en 12 m. hoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals gezegd kan een kip alleen maar springen en fladderen. Wat er gebeurt op het hoogste punt? Dan is de kinetische energie minimaal en de hoogte-energie maximaal. Als hij dan weer snelheid krijgt als hij naar beneden valt neemt de kinetische energie weer toe en de hoogte-energie weer af.
Bij het bereiken van de grond is de kinetische energie weer maximaal en de hoogte-energie minimaal. Tijdens de gehele sprong is de totale energie constant.

Zodoende kom ik tot de conclusie dat een kip hoger kan springen dan de Eiffeltoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs ik kan hoger springen dan de Eiffeltoren!!!
Die kan namelijk helemaal niet springen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, dat was ook mijn conclusie. En zeg maar eens dat het niet klopt:)
Ik ben in Nepal kippen tegengekomen op een hoogte van 4000 meter. Als die kippen dus een stukje opvliegen, vliegen ze op iets meer dan 4000 meter. Dan gebeurt er verder niets bijzonders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt maar net van af hoe hoog het vliegtuig kan komen waar je hem uit gooit.

Op die hoogte zal het wel koud zijn. Ik denk dat hij kippenvel krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de mensen hier hebben wel humor.

Mijn buurman heeft kippen, en tussen ons in een hek van 1.50m hoog. Daar komen ze overheen. Maar of dit je dit vliegen moet noemen: het is eerder al fladderend klauteren.