Ik heb inmiddels 2 weken de poezen van mij oom overgenomen die onlangs overleden is. Kan de oudste poes van 14 jaar zijn oude baas missen ?

In het begin liep ze veel heen en weer en mauwde er op los .
Nu eet ze al 2 dagen niet meer , drinkt nauwelijks en blijft ze zitten waar ze zit, verplaatst zich af en toe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ook katten rouwen, dus dit kan zeker. Geef haar vooral de tijd om te kunnen rouwen. Laat het conctact van haar uit komen. Ze zal snel doorhebben, dat jij haar ook genoeg aandacht en liefde kan geven. Ik heb momenteel ook twee rouwende kat, sinds mijn hond is overleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja die mist zeker haar baasje.
ik denk zelfs dat ook gezien haar leeftijd en dat ze miss niet kan wennen in haar nieuwe omgeving de kat haar baasje gauw gaat volgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, maar ik denk dat het ook komt door (waarschijnlijk) een totaal andere omgeving.

Mocht de poes naar buiten bij je oom dan kan het ook komen doordat hij nu die ruimte mist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten kunnen hun baas zeker wel missen.

De mijne werden de eerste keer helemaal knetter toen ik 1 nacht niet thuiskwam (moest in 't ziekenhuis blijven). Ze hadden uit frustratie 't behang van de muur gekrabt bij de deur.

Later heb ik ze wel eens voor een korte vakantie een paar dagen alleen gelaten en nog later ook wel vaker een week als ik naar m'n vriendin (nu vrouw) toe ging. Als ik dan thuis kwam, werd ik gelijk besprongen en kwam ik er de eerste uren niet meer van af.

Laat de kat gewoon z'n gang gaan, hij/zij heeft een gemis te verwerken. Laat gewoon een bak brokken staan. Als 'ie echt honger krijgt, gaat 'ie wel eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou toch even contact opnemen met een Dierenarts. Een poes die al 2 dagen niet eet heeft grote kans op leververvetting en daar kan ze dood aan gaan. Misschien dat je moet gaan dwangvoeren.

verder kan ze haar oude baasje en omgeving inderdaad missen hoor. Geef haar veel TLC (tender, love and care) lekker spelen en knuffelen. maar laat haar ook vaak gewoon met rust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dieren kunnen zeker hun oude baasje en met name ook hun oude omgeving missen... dat is vaak een kwestie die tijd nodig heeft en met veel liefde en aandacht redelijk op te lossen is...

Wat me wel zorgen baart is dat de poes al 2 dagen niet gegeten heeft, zoals iemand anders al zei, poes kan leververvetting krijgen en dit kan dodelijk zijn en dwangvoeren is dan echt noodzakelijk... WIl ze echt helemaal niets? ook geen foute dingen zoals een stukje kaas, stukje leverworst etc? Normaalgesproken moet je dit niet geven maar in gevallen als deze is het belangrijk dat ze iets eet, en dan maar liever iets fouts dan helemaal niets...

Ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. los van dat het heel goed kan zijn dat ze haar oude omgeving mist en daarom niet eet kun je gezoen de leeftijd niet uitsluiten dat er een ziekte meespeelt zoals nierproblemen waarbij een kat ook vaak slecht of niet eet... Dus alsjeblieft, ga naar de dierenarts en laat het beestje goed nakijken...

Ik hoop dat poes snel weer boven jan is en nog een aantal hele mooie jaren bij jou mag hebben...