Ik heb een nieuw jong katje er bij, maar mijn lieve volwassen kat grijpt het jonge katje en blaast naar komt dit wel goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zit zelf met het "zelfde" probleem hier.. mijn kater van bijna een jaar dacht ik een plezier te doen om hem een "zusje" te geven nu 13 weken.. Eerste week ging het prima niks aan de hand tot dat Doerak doorkreeg dat Luna een blijvertje was.. Sinds de 2e week is springt hij er op en bijt hij haar in haar nek, dit om even te laten zien wie de baas is.. Volledig logisch, dachten wij zo.. alleen wordt het steeds harder en harder en zij schreeuwt het uit en is nu bang van hem.. Enige wat je kan doen is er tussen komen als het teveel wordt, laten weten dat uiteindelijk jij de dienst uit maakt.. Geef je grotere kat extra veel aandacht, zodat hij geen reden ziet om jaloers te zijn en je kleine katje als indringer te zien..
Regel een bench waar 1 van de 2 snachts (wellicht om de beurt) in kan, zodat er in ieder geval rustig geslapen wordt.. Geloof het of niet sinds vandaag zoekt Luna doerak op en zijn ze aan het neuzen en doen rustig tegen elkaar.. ik weet zeker dat bij jou katten ook goed komt..
Ze zullen toch echt met elkaar moeten op kunnen schieten, soms duurt dit 1 a 2 weken soms 3 maanden.. Belangrijkste is dat je oudere kat extra aandacht geeft, zodat hij zich niet achter gesteld voelt en dat je het kleine katje beschermd wanneer het te veel wordt.

succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Kheb Doerak trouwens wel na Luna haar komst laten castreren.. Hij is een stuk rustiger en de dominantie neemt wel af.. Moet je ook zeker doen als je kat nog niet gecastreerd is, werkt niet gelijk wnt de hormonen blijven ongeveer nog 6 weken door zijn lichaam gieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

meestal komt dit wel goed! ze moeten gewoon even aan elkaar wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt over het algemeen wel goed hoor,meestal duurt zoiets één a twee weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan idd wel een tijdje duren !sta agressie niet toe maar blazen en grommen hoort erbij !!geef grote poes extra aandacht . Komt goed succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je oudste gecastreerd? Dat is zeker aan te raden. Na de castratie neemt zijn dominantie af en zal hij milder reageren op de kitten.

Bij mij ging dit de eerste dagen ook niet goed, de vierde dag m'n oudste kater laten castreren en sindsdien zijn het de beste vrienden! Uiteraard is de jongste ook gecastreerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hopelijk heb je het hier over een katje van een week of 13?
voor een humpie van 7 weken is dit vrij heftig.
kijk naar hoe de kleine zich gedraagt.
piept hij, maar daagt hij toch wel uit?
dan gaat het prima.
piept je katje, en verstopt hij zich, dan moet je bescherming bieden.
dit kan door de kleine als je niet thuis bent, in een ruime bench of op een aparte kamer te zetten, tot je er vertrouwen in hebt.
Rieneke1