bij een poesje liggen het poepertje en de plasopening dicht bij elkaar.
bij de katertjes komen de balletjes er nog tussen, dus daar liggen beide openingen verder van elkaar.
als je zowel poesjes als katertjes hebt, zie je het verschil direct.

Toegevoegd na 3 minuten:
oh, en soms geeft de kleur uitsluitsel.
bij een schildpad- of lapjeskat kan je er van uit gaan dat het een meisje is.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat grappig van die kleur, dat wist ik helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schildpad katten zijn meestal vrouwtjes maar niet altijd.
Mannetjes zijn altijd onvruchtbaar.
Rieneke1
12 jaar geleden
dromer, je hebt gelijk, maar het komt erg weinig voor dat het een mannetje is, nl 1 op de 3000.
Mannetje: de 2 stipjes zijn verder uit elkaar. Bovendien kan je zien dat het onderste stipje 2 bobbeltjes bevat. De balletjes dus. :)
Vrouwtje: 2 stipjes die vrij dichtbij elkaar zitten.

Als de kittens nog te jong zijn, kun je het echter niet zien. Bij ongeveer 6 weken, als het goed is. Hier is een plaatje die misschien kan helpen:

http://www.dapbladelhapert.nl/kittens_poes_of_kater.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie bij deze link zitten ook plaatjes bij,succes.