Waar koop je zo'n hondje( een Pug hondje-zie foto)en hoeveel kost zo'n hondje?

En wat kost zo'n Puggie per maand:aan onderhoud( eten enz) en hebben ze veel aandacht nodig, of verschilt dat per hond ?
Alle info is welkom!:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop nooit een hond bij een broodfokker, van dat soort volk moeten we zo snel mogelijk vanaf.
Zoek een erkende rasvereniging van de pug en laat je daar goed voorlichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een schatje
snap dat je hier voor valt
succes met zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een Pug? Je vindt het leuke hondjes. Je weet duidelijk nog niet eens wat een pug/mopshond inhoudt!? Je bent gevallen voor z'n uiterlijk. Geweldig voor je hoor! Honden zijn prachtig mooi, álle honden zijn prachtig mooi, maar jóuw hond is het mooiste. Snap je? Het maakt niets uit hoe je hond uit ziet. Ik zelf heb een prachtige Zwitserse Witte Herder, ik krijg dagelijks tientallen complimenten, maar weet je? Het maakt me niks uit hoe mooi hij wel niet is, al was het een klein misbaksel met hier en daar plukjes haar. Ik zou even veel van hem houden. Zijn karakter: Dat is waar het om gaat. Alsjeblieft! Verdiep je eerst in een hond die qua karakter helemaal goed zit! Dat uiterlijk komt wel!? Doe deze test:
http://www.k9country.com/perl/dogBreed.pl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steek ook hier je licht op: http://www.commedia-mopshond.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Was nog niet eens in me opgekomen om de erfelijke afwijkingen/ziektes op te noemen. Goede zet! Ik zou gewoon kijken naar een ras wat ECHT bij je past door die test en door informatie in te winnen. Naast die test kan je hier kijken bij ALLE erkende rassen in Nederland, of er iets bij zit wat je aanspreekt:
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/rasgroepen-erkende-hondenrassen/ EERST inlezen, dan een conclusie trekken! Niet een conclusie trekken en DAN inlezen! Ze zien er heel aandoenlijk uit, maar dat vergeet je na een paar dagen al! Kijk welke hond bij jouw past, en nog belangrijker: of jij bij die hond past!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@loenie en Cica:
oh wat erg. dat wist ik niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat wist ik. maar dat het zo erg was, dat wist ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Een rashond is altijd zwakker dan een kruising."
Oja? Er zijn genoeg 100% gezonde rashonden! En er zijn ook genoeg ongezonde kruisingen! Dat kruisingen een grotere genenpool hebben betekend niet meteen dat ze gezonder zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cyella
Je hebt helemaal gelijk,er zijn genoeg gezonde rashonden.
En wij gaan ons echt wel goed informeren voor we een hondje aanschaffen.
Wij hebben al eerder een hondje gehad.En katten.
Het belangrijkste is dat zo'n beestje gezond en gelukkig is.
Het geeft toch niet dat ik ook nog een hondje wil dat er zo schattig uitziet?( vind ik)
Het schijnen ook makkelijke,lieve en speelse hondjes te zijn.
Dus..wat is het probleem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Ik heb zelf een Zwitserse Witte Herder van een prima fokker vandaan, weliswaar was hij een herplaatser, maar hij is 100% gezond ;-)
Afgezien dan van zijn voorhuidontsteking, maar dat heeft bíjna iedere reu. Natuurlijk maakt het niks uit dat je zó'n hondje wilt! Maar ik zeg alleen: Je wilt de hond om het uiterlijk, en het karakter is bijkomstigheid. Maar het moet juist andersom zijn! Kies een hond in eerste instantie om zijn karakter! Het probleem is dat het een van de meest ongezonde rassen is(Volgensmij staat hij op de vierde plaats)en de kans hierbij énorm klein is dat je lieve modshond überhaupt gezond is. En dan maakt het niks uit van welke fokker je 'm haalt! Dit is simpelweg om de bouw van de hond! Dan maakt het niks uit of de ouders van je pup kampioenen zijn! Ga voor een gezond ras alsjeblieft! Er is vrijwel geen een ras zónder erfelijke ziektes, maar er zijn génoeg rassen zonder erfelijke gebreken. Zie je het verschil? Erfelijke gebreken zitten ín het ras, door bijvoorbeeld de bouw. Erfelijke ziektes komen af en toe voor, en daar kan op getest worden zodat het zeker is dat je pup er vrij van is!

Antwoorden (5)

Ik zou de Pug hond{Mopshond} kopen bij een erkende fokker en die kun je wel vinden via google.
De kosten van zo n hondje aan onderhoud is gelijk aan een zelfde formaat hond.
Je moet tellen op een gemiddelde van 50 euro per maand met dierenartskosten en voeding meegeteld.

Toegevoegd na 4 minuten:
De aanschafprijs is wel duur bij een goede fokker
zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en vergeet vooral niet dat jonge honden extra veel aandacht nodig hebben én discipline, dus een gehoorzaamheidstraining is geen overbodige luxe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd dat komt er ook nog bij.
Als je alles gaat tellen van aanschaf tot dood van zo n hond ben je 4000 euro armer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al even gekeken: de prijzen variëren van €300 tot €1000!
Ik snap die prijsverschillen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal eraan liggen of de hond een stamboom heeft en of hij gechipt is en of de pups met de keizersnede geboren zijn.Dat zijn allemaal kosten die de verkoper toch een beetje doorberekend aan de koper.
Maar ik zou me heel goed voor laten lichten en diverse fokkers raadplegen.
Veel succes met je zoektocht.
Wij hebben sinds ongeveer een maand een klein hondje, van een fokker met erkende stamboom. De aanschafprijs was 900eu en ik denk dat we aan bijkomende kosten al ruim 1000 euro verder zijn. Je moet denken aan de spulletjes die je nodig hebt voor de hond (bench, voerbak, mandje, riem), medische kosten (chip, inentingen, ontwormen, ontvlooien) en kosten voor de puppycursus (100 euro voor 8 lessen) Dit zal vast wel iets goedkoper kunnen maar bespaar vooral niet op de aanschaf van de hond zelf zodat je weet dat je een hondje hebt dat in goede omstandigheden is geboren met ouders waar ook goed voor gezorgd wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oef!Dat is prijzig.
Maar het zijn zulke leuke hondjes.
Ik wil er echt 1 hebben.
Ben wel benieuwd of het goed samen gaat met een kat.
Bedankt voor de info!
Ze kosten niet erg veel, zoals elke hond (standaard!)
Een zak eten en dat was het.
Alleen in het begin kost het wat meer, hond kopen, voerbak, mand, bench, riem.
En elke hond heeft veel aandacht nodig.

Onthoud: Jij hebt je vrienden, werk en familie.
Een hond heeft alleen jou!

Jij bent God voor die hond, laat hem dus niet zomaar in de steek of vaak alleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al vele goede antwoorden en reacties gekregen over prijzen van rashonden, kosten van onderhoud en de problemen van specifiek dit ras bij de reacties..... ik vind dat laatste wel iets om heel goed te overwegen trouwens....!!!!!

Als aanvulling: ik heb het idee, dat je nauwelijks weet wat het hebben van een hond inhoudt: de trainingen, de rol van roedelleider, de mogelijke gedragsproblemen van honden (die je vaak zelf veroorzaakt) etcetc.
Ik raad je daarom aan om te kijken naar het programma The Dogwhisperer, iedere vrijdagavond op National Geografic.
Cesar Milan helpt mensen met probleemhonden. Zeer leerzaam en interessant vind ik, niet alleen als je al een hond met problemen hebt, maar ook om problemen te voorkomen of om te kijken wat het hebben van een hond allemaal met zich meebrengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat je een pup echt moet opvoeden,hoor.
Ik hou veel van dieren,mijn ouders hebben ook altijd katten gehad.
Dat programma The Dogwhisperer zie ik wel eens,had ik Cesar Milan's hulp maar om mijn toekomstige hondje op te voeden!;-)
Echt knap wat hij doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, ik meende uit je tekst op te maken, dat je er niet veel van wist, vandaar mijn voorzichtige antwoord ;-)
Ik lees hier zo vaak, dat mensen zomaar een dier aanschaffen alsof het een broodje vlees is.
Veel succes en vooral: heel veel plezier!!!
Antwoord over de Mopshond is al grotendeels gegeven, en inderdaad: goede antwoorden al.

Ik zou je willen aanraden, zoals ik al als reactie had gezegd, om niet meteen voor een mopshond te gaan omdat je hem mooi uit vindt zien. Als ik een prachtige hond zou zien, waarvan het karakter 99% bij me zou passen, zou ik hem niet nemen. Simpelweg omdat het niet goed is om je te laten verblinden door het uiterlijk. Er zijn massa's mooie honden, en elke hond is mooi op z'n eigen manier. Het uiterlijk vergeet je snel hoor, denk daar aan! Ga liever voor het karakter. Er zijn een paar goede tests op de markt zoals de K9 Breed Selector, maar je kan je ook registreren op een hondenforum voor advies te vragen! Natuurlijk kan ik je ook helpen!

Mopshonden staan(Ik heb het gecontroleerd) op de 4de plaats van de ongezondste rassen. De kans dat je hondje in enige mate gezond is is nihil! Ookal heeft je hondje de beste ouders van de hele wereld, dat doet er niet toe. Dit ras heeft erfelijke gebreken, én erfelijke ziektes. Erfelijke ziektes zijn te voorkomen door de ouders te testen, maar erfelijke gebreken zitten in het ras gefokt.

Hier een mooi overzicht:
http://mops.vanhummel.nl/gezondheid.htm

Alhoewel ik zie dat Syringomyelia er niet bij staat, deze moet je ook zeer zeker in acht nemen!

Hier staat het karakter van de mopshond in een notendop beschreven:
http://www.commedia-mopshond.nl/index.php?option=com_content&view=section&id=5&Itemid=53

Wil je dan alsnog een mopshond kopen? Koop dan álsjeblieft een mops hond via de erkende rasvereniging:
http://www.commedia-mopshond.nl

De mopshond komt trouwens in 4 kleuren voor:
Fawn/beige, zwart, zilver en Abrikoos.

Over de prijzen heb je al genoeg informatie gekregen zie ik. Lees je goed in vóórdat je een mopshond koopt, en registreer je zeer zeker op een hondenforum! Hondenpage is zeer zeker aan te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cyella, bedankt voor alle info!
Volgens mij hou jij wel veel van honden.
Maar maak je geen zorgen, het allerbelangrijkste is dat we een hondje krijgen dat een gezond en gelukkig leven bij ons zal hebben.
En ik zou hem zeker niet bij een onbetrouwbare fokker( broodfokker dus) halen.
Ik heb deze vraag ook gesteld omdat ik hoopte dat iemand mij uit ervaring wijzer kon maken.
Ik denk dat dat wel gelukt is.^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, natuurlijk! Veel succes, en aarzel maar niet om iets te vragen ;-)