Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Opvanghuis voor ratten?

Ik heb sinds kort een rat (genaamd Lazy) in huis genomen. Zij was net een paar weken oud. Door haar gelijk veel aandacht te geven is ze heel tam en speels geworden. Maar nu blijkt dat mijn moeder allergisch is voor ratten, waardoor zij het benauwd krijgt en haar keel dicht gaat zitten. Hierdoor kan mijn moeder niet meer op bezoek komen . Ik woon in Tilburg en ben op zoek naar een opvanghuis voor Lazy! Hierna moet ik het huis nog 6 weken luchten, voordat mijn moeder weer op bezoek kan komen! Weet iemand een idee? Hoe kan ik dit dilemma het beste oplossen? Ik wil wel dat Lazy goed terecht komt en bv niet aan een slang gevoerd wordt. Bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
753

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het beste voor jezelf en de rat kun je kijken of iemand in je omgeving hem wilt dan kun je zelf bij hem op bezoek en heeft je moeder geen last meer van allergie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan Lazy op marktplaats zetten. Ik heb er ook 2:-) succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knaagdierencentra zijn een soort asiel maaar dan voor knaagdiertjes en konijnen (konijnen vallen officieel niet onder knaagdieren). Zelf woon ik aan andere kant van het land, dus heb geen idee waar een knaagdierencentrum zit in (de buurt van) tilburg.

Ook kun je in je eigen vrienden en kennissenkring vragen of iemand interesse heeft, zo kun je zelf af en toe bij hem kijken. Een advertentie op Marktplaats of in de supermarkt kan ook. De kans dat Lazy dan door een slangeneigenaar als voer wordt gekocht is klein. Mensen met een slang kopen liever een hele partij muizen of ratten, ipv eentje per keer, das veel duurder voor ze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja, vet lieve foto trouwens
de meeste asiels nemen behalve honden en katten, ook andere dieren op.
ik zou daar dus eens informeren.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding