Mijn kat lijkt vegetariër te zijn, is dit op den duur schadelijk?

Mijn kat is van jongs af aan al een slechte eter. Ze wil alleen maar droge brokken en houd niet van vlees of kip. Wel is ze gek op paprikapoeder, meloen en kiwi. Ik geef haar soms ook wel eens een beetje pap wat ze echt heerlijk vind. Als ik brokken koop op basis van vlees of kip eet ze deze niet op.
Wanneer ze op jacht gaat naar vogels of muizen probeerd ze deze wel te pakken, maar opeten doet ze niet.
Al met al komt het er op neer dat ik een soort vegetarische kat heb, ze ziet er verder prima uit en is ook gewoon lekker actief. Maar is dit op den duur niet schadelijk voor katten? omdat het van nature vleeseters zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Katten zijn individualisten en hebben allemaal hun eigen smaak, die ze ons duidelijk maken door dingen wel of juist niet te willen eten. Zolang ze eet en drinkt, hoef je je geen zorgen te maken - ze weet instinctief wat ze wel en niet kan hebben. Waarschijnlijk is dit een periode dat ze de dingen die in haar voedsel zitten nodig heeft, en verandert het zomaar opeens in 'en nu wil ik wat anders, baas!' Overigens hebben katten geen baas, maar personeel... ;-) (heb er zelf 2, momenteel plus 2 kittens)

Nee, dat is niet goed... een kat heeft perse taurine nodig en dat zit in kattenvoer en ook in vis. Ook van andere voedingsstoffen zal hij een ernstig tekort opbouwen op deze manier. Dat kan uiteindelijk dodelijk zijn, onderschat het dus niet. Als ik jou was zo ik even overleggen met de DA en kijken hoe dit het beste op te lossen is. Als hij graag wat fruit eet is geen probleem maar het mag niet ten koste van zijn normale voeding gaan. De DA weet mogelijk een geschikte oplossing.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100