kun je een kat helpen die nog behoefte heeft aan moedermelk?

een kat uit de buurt die bij mij regelmatig over de vloer komt, is waarschijnlijk te vroeg weggehaald bij de moeder o.i.d. Ze is denk ik 3/4 jaar oud ofzo, en ze probeert steeds aan mn oorlellen te sabbelen als je even niet oplet.
Kun je zo'n kat helpen op de een of andere manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
1 van onze katten pakte altijd een stukje shirt en ging daar aan sabbelen. Had je een natte plek :P
Wel schattig. Die van ons is er vanzelf mee opgehouden.

Antwoorden (3)

Heeft niets met melk te maken maar is een vorm van genegenheid. Kortom, de kat vindt jou aardig en voelt zich prettig bij jou.

Het tappen (kan even geen ander woord vinden) met de voorpootjes, dat is een melkinstinct. Kitten doen dat om de tepel te vinden. dat instinct zie je zelfs bij hele oude katten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat is nu 8 en af en toe doet hij het ook nog. Hij geeft dan echt behoefte om te zuigen aan mijn hand. meestal laat ik dat niet toe want zijn nageltjes boren je diep in je huid.
Ik denk dat het ook niet met melk te maken heeft want als je hem laat begaan dan komt er een klein rood piemeltje naar buiten waar zelfs een natte plek vanaf komt. Volgens mij word hij er gewoon opgewonden van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, dank v. je antwoord
ook een volwassen kat met zuigbehoefte kan je gerust nog een flesje geven met kattenmelk.
ook een lapje met wat valeriaantinctuur er op wordt vaak erg op prijs gesteld om op te sabbelen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de tip