hoe kun je een goudvis tam maken?

ik heb sinds kort weer goudvissen in mijn vijver maar ik wil deze graag tam maken... alleen weet ik niet hoe"?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tamme goudvis??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet waar je aan begint!!!
Het blijf uitkijken:het blijft een wild en gevaarlijk dier,instinct hè?;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik heb er 3 en ze hebben nog nooit aanstalten gemaakt mij aan te vallen ofzo hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze zo aankijkt zoals jij op je profielfoto durven ze niet meer.^_^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou heel goed kunnen.....in dat geval heb ik dus het beste antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha!
oke,hier heb je een plusje:+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je...., maar ff serieus, wat is er zo gevaarlijk aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was sarcasme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik zou het wel willen weten, heb er 3 en straks ontsnapt er een en ben ik een buurman of buurvrouw kwijt!

Antwoorden (4)

Mijn vader had ook een vijvertje met wat vissen. Wat hij deed, was elke keer voor hij ze voerde even met zijn hand op het water tikken. De vissen kregen dit na verloop van tijd in de gaten en kwamen naar boven zodra hij met zijn hand op het water tikte. Dat is natuurlijk een vorm van tam maken.
Een waarschuwing: De vissen zagen het verschil niet tussen de hand van mijn vader en de snavel van een reiger, en waren dus een wel erg gemakkelijke prooi :-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn er ook veel opgegeten dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die reiger leerde ook vlot dat er in de vijver van mijn vader wat te halen was. Op een gegeven moment waren ze allemaal op.
goudvissen kun je tam maken door als je geluid maakt ze te eten geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tam worden ze niet, het blijven 'wilde' dieren, gelukkig hebben ze van zichzelf wel al een tamme aard en zul je weinig gevaar lopen ;)
Wat je wel kunt doen is ze trainen, je kunt ze dingen leren door ze te belonen met voedsel.

In het artikel bij de bron kun je daar veel informatie over vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je hem Afentoe oppakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, + hoor!