We krijgen een jong katje in huis,en we willen graag creatief wat dingen vor hem maken,zoals een krabpaal,heeft iemand leuke ideen of andere tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als speeltjes: propjes, lege garenklosjes, kurken, snoeppapiertjes, pingpong balletjes, maak zelf pomponnetjes van wol, een stuk boa, oude kranten etc.

Ritselslang: knip 1 pijp van een kindermaillot. Stop er een prop papier/balletje/aluminiumfolieprop in tot aan het 'voetje'en leg een knoop in de kous vlak na de prop, dan weer een prop en weer een knoop etc. Ga door tot het einde. Eventueel stop je hier en daar nog wat kattenkruid in de kous. De slang knispert en ritselt met elke beweging!

Of vul een oude stoffen/wollen handschoen met papier/stro/raffia met wat kattenkruid en knoop deze dicht. Touwtje eraan en ophangen. Hoer meer de vulling knispert/kraakt hoe interessanter. Plastic, cellofaan etc is ook heel geschikt als vulling.

Of maak van wc-rollen/keukenrollen een piramide door ze op elkaar te plakken. Wat tissues met kattenkruid erin, of propjes papier en snoepjes erin verstoppen.

Of bouw een 'flat' van verschillende maten kartonnen dozen. Maak verschillende groottes gaten erin. Zodat de kat zowel in de dozen kan of er met een pootje in de gaatjes kan hengelen. Hang touwtjes met speelgoed aan het bouwwerk etc.

De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos als je eenmaal doorhebt wat een kat leuk vind. Vooral dingen die knisperen/ kraken/ stuiteren of slingeren krijgen veel aandacht.

Veel speelplezier met je kleine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

bevestig een flink stuk tapijt tegen de muur.
katten waarderen dit sowieso, maar voor jonge katjes is het een echte klimwand, waar hij regelmatig in zal hangen.
een kartonnen doos is ook een must, zeker als er verschillende gaten in geknipt zijn, geeft dit veel speelplezier.
verder kan je het gerust simpel houden; met een papieren propje of een stukje touw kan je katje uren vooruit.

haal je het katje niet te jong in huis?
een paar weken langer geduld voorkomt veel toekomstige problemen.
veel plezier met de nieuwe aanwinst!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik de vraag las, wist ik gewoon 100% zeker dat jij een antwoord zou geven, en zoals we gewent van je zijn weer een superantwoord! + van mij
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt wicca!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stukje touw niet zonder begeleiding hoor... verder een top antwoord!
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt!
uiteraard bedoel ik een kort stukje, waar hij niet in verstrikt kan raken :)
maak een doolhof of een grote bal waar hij/zij snoepjes uit moet halen !
maar als ze nog jong zijn vinden ze een sok ook al goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De standaard muisjes bij de dierenwinkel doe. Het meestal goed op jonge leeftijd. Misschien een keukenrol en daarin gaten maken met een balletje erin. Mijn kat word speels van een laserpointer, als je mar niet in ze ogen schijnt. Maar beter is gewoon speelgoed te nemen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De onze vond toen ze nog klein was Oude knuffels helemaal geweldig. Die werden ook 10x daags "vermoord"nadat ze natuurlijk eerst als een geleert jager de prooi besluipt heeft he. Totdat de vulling eruit komt is dat een leuk speeltje. Bij het goed kringloop heb je er genoeg om een voorraadje aan te leggen, wel die zonder kraaloogjes en neusje nemen.
En voorderest, voordat je iets in de klieko gooit, denk een kritisch na of je er nog wat mee kunt. Een leeg flesje met bv droge rijst of macaroni erin is ook lollig, een oude sok eroverheen met een knup erin en een toutje eraan enzo enzo enzo...

veel plezier met de poes!!

Toegevoegd na 4 minuten:
De onze is helaas overleden, maar er is een nieuw poesje van 9 maandjes onderweg naar ons huisje, over 2 weekjes ongeveer komt ze, dus ook wij gaan nu weer aan het verzamelen, ik lees alle reacties even mee voor ideetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van die muizen met kattekruid werken altijd ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een plastic boodschappen tas doet het ook altijd goed, een bolletje wol, knijpers, misschien heb je nog knikkers, wat ze bij mij ook nog heel leuk vinden is vogel veren die kun je ook gewoon buiten vinden. je hoeft echt niet perse speeltjes te kopen je moet gewoon kijken waar ze graag mee spelen dat is per kat toch weer verschillend veel speel plezier met je jonge katje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kattenhuisje maken van karton/hout waar je zelf makkelijk in kunt kijken. Het katje zal de eerste weken misschien nog een beetje bang zijn, maar Zo kun je toch de hele tijd naar je katje blijven kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat is dol op een bosje veren aan een touwtje gebonden.De veertjes vind ik buiten als ik de honden uitlaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hadden ook een jong poesje en wij hebben hem onder andere een plastic balletje gegeven met gaten erin. In het balletje zat een bel. ze tikte tegen de bal en het belletje rinkelde daardoor. Ze was hele dagen aan het stoeien met de bal en hij ging niet kapot. Ze zijn te koop in dierenwinkels en dierenspeciaalzaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HALLO ik wil ook nog even reageren.ik haal bij de buurtsuper altijd van die sier lintjes kun je pakken in allerlei kleuren,dit wordt gebruikt voor kadootjes,of bloemen ,ik bind ze aan een bamboestokje uit de tuin en ze heeft een pracht van een hengel.
een propje aluminiumfolie vind ze ook prachtig,eigenlijk hoef je niets te kopen,
wel wissel ik haar speelgoed regelmatig om,zo vind ze een knikker ook geweldig,
zo heb ik ontdekt dat ze crepepapier enorm leuk vind,duikt ze onder ,het ritselt en ze houden van verstoppertje spelen,
ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wat ook leuk is? Een flingamastring. Kun je niet zelf maken maar ze hebben er wel veel lol aan. Er staan veel filmpjes hiervan op YouTube. Je kunt ze krijgen bij www.madefordogs.nl. Klinkt misschien gek maar ze hebben ook kattenspullen