wat voor gedrag is het als een kat continu kwispelt

onze main coon kwispeld bijna de gehelde dag met zijn staat. vooral als je hem aait. hij heeft ook vaak zijn staart laag hangengen behalve als je hem aait dan gaat zijn staart omhoog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.7K

Het beste antwoord

Onze kat kwispelt met zijn staart als hij blij / tevreden is. Als hij helemaal in zijn element is dan staat zijn kont omhoog en zijn staart omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is normaal, dat doen/deden mijn katten ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het breed heen en weer zwaaien met de staart duid erop dat de kat geïrriteerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah tjah zo moeilijk is het niet om te googlen :P
een zwiepende staart duidt op opwinding; dit kan negatief zowel als positief zijn bedoeld, dat hangt van de situatie af.
een kat die de staart recht omhoog steekt, wil je meestal vriendelijk begroeten.
als hij dit doet wanneer je 'm aait, geeft hij daarmee aan het prettig te vinden.
staart omhoog is dus een positief signaal.
Rieneke1
12 jaar geleden
als ze hard met hun staart zwaaien zijn ze boos en als ze gewoon lekker liggen en ze zacht met hun staart zwaaien is dat normaal, dat kan je ook testen, als je kat slaapt moet je tegen hem gaan praten, dan gaat ie ook met zn staart zwaaien!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als z´n staart kwispelt is dat van blijdschap dus hij/zij heeft het heel leuk bij u! En als z´n staart naar beneden hangt dan is ie bang! Ik hoop dat u hier wat aan hebt!

Groetjes Lot