Bij onze hond Laika, ziet er elke dag iets vies bij haar ogen, wat moet ik daarmee doen????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (7)

als de ogen zelf er goed uitzien, even schoonmaken, zo nodig met traansmeerremover van beaphar.
als de hond ook knijpt met de ogen, of rode oogranden heeft, even naar de dierenarts voor druppels of een zalfje.
Rieneke1
12 jaar geleden
-het oog wassen, als het dan nog niet weg is doe het dan opnieuw
-als het niet weggaat door te wassen, ga dan naar de dierenarts, di zal het oog verder verzorgen en je eventueel een zalfje geven voor iedere dag in het oog te smeren.
avast vel beterschap aan laika e ik hoop dat dt het beste antwoord was!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Hmm, die laatste zin is erg jammer. Zit jij echt voor de punten hier? Dan heb je, denk ik, een verkeerde instelling. We zijn hier om elkaar te helpen en niet om zoveel mogelijk punten te scoren. Het is geen spelletje.
Je kan het vuil met een watje met gekoeld gekookt water of koude thee schoonmaken.
Op zich is het heel normaal dat een hond wat viezigheid in de ooghoeken heeft, dat hebben mensen ook.
Maar als het echt veel is of het verandert van kleur, bijvoorbeeld groen, dan zou ik even langs de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk een lichte ontsteking van haar traanbuis. Iedere dag schoonmaken, als het erger wordt naar de dierenarts. Die geeft je daar medicijnen voor, en dan is het zo weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee joh, hoe kom je daarbij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pardon?
Al mijn honden hebben het (gehad) . Het hoort bij het hond zijn .Ik haal het voorzichtig met m'n vinger weg en "smeer" het onder z'n neusgaten . Hij doet dan 2 keer flap/flap met z'n tong , en hij is weer helemaal als nieuw.Flapflap is ook z'n bijnaam geworden. Op de profielfoto wordt hij door de poes gecontroleerd op ongerechtigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon alle dagen even schoonmaken met een nat lapje.
Dit is juist goed, het oog werkt stof en vuil wat er na een wandeling in komt, naar buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel normaal, niks om je zorgen over te maken. Gewoon even een wc of keuken papiertje pakken en wegvegen. Soms moet dit wel vaker per dag hoor, ligt aan het weer, activiteit en aan het ras. Mijn honden (chihuahua's) hebben het namelijk wel vaker dan 1 keer op een dagen om dat ze redelijk uitgesproken ogen hebben en er dus sneller vuil en stof inkomt dat er dan weer uitgetraand moeten worden, net als bij de mens, en dan krijg je van die oog'snotjes'.Zeer zeker geen ontsteking, dan zou haar oog rood en evt. dik moeten zijn.
Dus gewoon even elke dag met een zacht papiertje weghalen, geen probleem.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt evt. wel wat lauw water gebruiken, als het al een beetje ingedroogd is.