waarom doen mijn honden zo?

hallo, ik heb 2 honden, Lucky heb ik al iets meer dan 9 jaar en Google net ongeveer een maand. Lucky(10 jaar oud) en Google(bijna 1 jaar oud). nou heb ik een probleem, Google heeft Lucky aangevallen en gebeten. nou heb ik gehoord dat 2 honden wel vaker vechten in het begin om te bepalen wie de baas is, en dat ze stoppen als er 1 gewonnen heeft, maar toen Google onze Lucky pakte gaf Lucky een soort van op door weg te lopen dus dan zou je denken dat Google doorheeft dat hij gewonnen heeft maar Google ging Lucky achterna en heeft hem 3 keer flink hard gepakt. lucky was bang en keek naar ons van HELP maar mama en ik durfde allebei niet er tussen te komen toen Google uiteindelijk stopte hebben we hem meteen gestraft en in zijn bench gezet. ik heb rondgekeken op internet maar kon zijn gedrag niet achterhalen. kunnen jullie mij misschien helpen te achterhalen waarom Google tot deze actie kwam, en waarom hij niet ophield? oja nog wat extra informatie: voordat dit gebeurde zat Google in zijn bench en lucky liep vrij rond terwijl wij weg waren, kan Google misschien jaloers zijn geweest of getriggerd? en de dag na de aanval was Google juist weer Lucky's verwondingen aan het schoon likken, maar uiteraard is Lucky nog een beetje bang en zit hij doodstil als Google dat doet. Help mij A.U.B. aan een antwoord. ik ga natuurlijk met Google op een honden training. help mij A.U.B.
Foto 1: Google
Foto 2: Lucky

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je eens naar cesar milan kijken op nat geo elke avond om 19:00!
Is echt cool. Volgens hem ben jij de roedel leider en niet 1 van de 2 honden. Zitten echt veel bruikbare tips in die nog werken ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat Google zijn rangorde wil bepalen en roedeleider wil worden over Lucky,maar er is in feite maar één roedelleider en dat is de baas of bazin van de hond[en].
Je zal hier in moeten grijpen dat je dit gedrag niet accepteerd en de tip van Mupke over Cesar Milan is ook heel goed want wat deze man allemaal kan met honden,daar sta ik versteld van,zo goed is hij.

Antwoorden (3)

Mijn hond weet ook wel wat van vechten af. Telkens als ik hem (diezel) ga uitlaten en langs een maar iets grotere hond langslopen hij in de aanval gaat. Het rare is dat hij niks bij kleinere honden doet. Zelf dacht ik dat hij wil bewijzen dat hij sterker is dan die grotere (oudere) honden. Misschien heeft google dat ook wel.
Mijn hond is al bijna drie keer dood gebeten omdat die grotere hond hem terug pakte. Ik heb er zelf nog geen oplossing voor kunnen vinden. Alleen dat je als je een hond neemt hem met eenandere hond moet laten opgroeien maar daar ben ik te laat voor. Hij is al 8 jaar.

Veel succes

Mvg kruimeltaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook met dit soort vragen kun je bij de dierenarts terecht!
Mij lijkt het inderdaad rangorde bepaling. Het kan natuurlijk ook dat de karakters van je honden gewoon botsen! Dan stopt het niet als er een winnaar is maar zal het zich blijven herhalen!
Zijn het een reu en een teef? Dan gebeurd bovenstaande vaker binneshuis en castreren wil dan nog wel eens helpen.
Een (honden) gedragsterapeut lijkt me ook geen slecht idee! Op training leert de hond hoofdzakelijk zijn/haar baasje gehoorzamen, en zal dit nog kunnen blijven gebeuren!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het baasje niet wilt dat er gevochten wordt, dan wordt er niet gevochten. Zo simpel is het. Roep ze tot orde, of kom er tussen met iets waar ze in kunnen bijten(Bezemsteel oid) dan zet je ze allebei even apart. Je hebt kans dat dit maar eenmalig was. Zo niet? Neem een gedragstherapeut.