Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zit er van dat zwarte zaad in papegaaienvoer?

Ik gooi het altijd weg omdat onze grijze roodstaart het niet opeet. En van meerdere kennissen die vogels hebben hoor ik hetzelfde, dus aan de smaak van de onze ligt het niet. Waarom wordt dat zaad dan toch toegevoegd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
719

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Papegaaien vinden sommige zaden gewoon niet lekker..... en wat de "kip" niet kent, dat vreet-ie niet ;-))
Andere papegaaien vinden juist die zwarte zaden lekker (de mijne bijvoorbeeld). Blijven geven, want variatie is erg belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kent de uitdrukking "op zwart zaad zitten". Dan ben je in een situatie dat je weinig hebt. Vogels vinden dat zwarte zaad niet lekker, vandaar. Ik denk dat duurder papegaaienvoer minder zwart zaad zal bevatten, zodat het uiteindelijk zelfs goedkoper is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een Papegaai eet eerst altijd wat hij het lekkerst vindt!Daarnaast zijn Papegaaien niet gek op Zwart Zaad! Ik trouwens ook niet....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding