Waarom zit er van dat zwarte zaad in papegaaienvoer?

Ik gooi het altijd weg omdat onze grijze roodstaart het niet opeet. En van meerdere kennissen die vogels hebben hoor ik hetzelfde, dus aan de smaak van de onze ligt het niet. Waarom wordt dat zaad dan toch toegevoegd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Papegaaien vinden sommige zaden gewoon niet lekker..... en wat de "kip" niet kent, dat vreet-ie niet ;-))
Andere papegaaien vinden juist die zwarte zaden lekker (de mijne bijvoorbeeld). Blijven geven, want variatie is erg belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kent de uitdrukking "op zwart zaad zitten". Dan ben je in een situatie dat je weinig hebt. Vogels vinden dat zwarte zaad niet lekker, vandaar. Ik denk dat duurder papegaaienvoer minder zwart zaad zal bevatten, zodat het uiteindelijk zelfs goedkoper is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een Papegaai eet eerst altijd wat hij het lekkerst vindt!Daarnaast zijn Papegaaien niet gek op Zwart Zaad! Ik trouwens ook niet....