Onze vis (guppie) heeft sinds vandaag een grote hap uit zijn staart! Hij kan nog wel zwemmen maar een beetje recht omhoog zwemt ´ie .

De vis heeft een sluierstaart dus best wel lang en groot maar de rest van zijn staart is ook bruin! Zo ziet die hap er uit: < Het middeltste is er namelijk hele maal uit en hij zwemt zo | inplaats van -

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat is je vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry dat antwoord moest bij reactie staan! want nu word ie zeker verwijdert!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees dat je gup zeer binnenkort het tijdelijke voor de eeuwigheid gaat verruilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekkercoolmarijn@live.nl :$ xxx

Het beste antwoord

Bijna zeker heb je te maken met vinrot.
Dat begint meestal bij de staartvin en gaat heel snel, op den duur kunnen de zieke vissen niet meer zwemmen.
Het heeft meestal te maken met een slechte waterkwaliteit.
Ververs je wel eens een deel van het water?
Ik bedoel dus niet bijvullen wat verdampt is, maar een deel er uit en nieuw leidingwater er in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat doen we we verschonen hem 1 keer per week! Nu is er al een andere stuk van de staart af gevallen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan het eind van de week is het water zo erg vervuilt dat de vis ziek kan worden, dat vuil hoef je niet eens te zien, maar is er wel, koop een aquarium met een pompje en filter, voldoende planten, dan gaat het veel beter, een kom is eigenlijk niets!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke ik ga het doen! Goed idee! Bedankt!