Hangt er ook een beetje vanaf hoe groot je konijn is. Grotere konijnen worden doorgaans iets minder oud dan dwergjes.

Mijn (grotere) Belgische hazen zijn destijds gemiddeld 7 geworden.
Mijn oudste dwerg is bijna 10 geworden.

Verzorg ze goed, zorg dat ze genoeg hooi hebben, genoeg overig voer en genoeg entertainment (je wilt niet dat ze sterven van verveling).
Geef ze genoeg aandacht en ze kunnen het best lang volhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hangt er vanaf hoe je met het konijn om gaat als je veel het konijn op pakt etc dan kan hij boven de 8 jaar worden maar een normaal konijn leeft tussen de 5 en de 8 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tamme konijnen die zeer goed verzorgd worden en goede genen hebben, kunnen de 12 jaar bereiken.
dit is echt de maximale leeftijd; lang niet ieder konijn zal dit halen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Mijn konijn is 15 geworden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wow!
is de burgemeester langs geweest? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig hoor.. Maar mijn konijn was me echt alles.. Ik speelde altijd met haar in de tuin en soms vergat ik haar weer in het hok te doen maar dan twee of drie uur later scharrelde ze er nog lekker op om.. Zei was toen echt belangrijk voor mij
Rieneke1
12 jaar geleden
tuurlijk hecht je aan je nijn, het is toch niet lullig bedoeld?
super dat het beestje zo'n leeftijd heeft gehaald!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah ze was me echt zoveel waard hè.. Vin het nog heel erg dat ze is doodgegaan..
het ligt aan heel veel dingen zoals de lengte enz. maar mijn konijn was 8 geworden en de andere 10

ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het konijn wordt in het wild maximaal negen jaar oud. Tamme konijnen kunnen, als ze goed verzorgd worden, wel 12 jaar oud worden. Onder normale omstandigheden (in een hok, altijd genoeg eten) worden tamme konijnen ongeveer 5-7 jaar, meestal gaan ze dan dood omdat ze te dik worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal tot de 8 en 10 jaar. Maar er zijn ook uitschieters tot de 15 jaar hoor! Ligt er natuurlijk aan HOE je je konijn verzorgt. Veel aandacht en een schone omgevingen, daar kunnen konijn best oud van worden hoor!