Onze vis is opeens heel erg dik en ligt op de bodem van het aquarium, wat is er aan de hand? Is het buikwaterzucht? Of tog iets anders?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik bedoel toCH

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20K

Het beste antwoord

Waterbuikzucht is het bijna zeker, dat is een bacterie infectie waar de vissen uiteindelijk aan dood gaan, het zegt iets over de waterkwaliteit waar je vissen in zwemmen, in grote vijvers met weinig vissen komt het nooit voor, in kleine vijvers met veel vissen komt het vrijwel ieder voorjaar wel eens voor.
Een Aquarium is eigenlijk een klein vijvertje, dus erg kwetsbaar.
Sommige boeken beweren dat het besmettelijk is, zelf denk ik van niet, maar de zieke vis wordt nooit meer beter, dus......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Ed, wij hebben de vis in een aparte kom gezet. Ademt wel snel. Een paar jaar geleden hadden wij ook een vis met buikwaterzucht. Wij verschonen 1 keer per week de kom helemaal. De rest vullen we een beetje bij. Ik denk ook niet dat 'ie het zal redden :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vis is idd vanacht overleden! Bedankt voor het antwoord!

Andere antwoorden (3)

Misschien heeft ie gewoon te veel gegeten. Als ie alles verteerd heeft, komt ie wel naar boven :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zieke vis gaat op de bodem liggen of op zijn zij drijven. Je kunt een zieke vis het beste apart in een bak zetten. Pak je vis nooit met je handen, dan beschadigen zijn schubben,maar met een schepnetje. Als je vissen gaan luchthappen, zit er te weinig zuurstof in het water. Dat kan komen door zon, door ondiep water, of door rottende planten. Je moet het water dan verschonen. Een pompje met luchtbelletjes in het water zorgt voor meer zuurstof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn antwoord was natuurlijk een geintje (had zelf te veel gegeten en voelde me net een zware vis). Jou antwoord klopt helemaal +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha die is goed!
Ja britt het klopt, buikwaterzucht! ik hoop voor u dat uw vis het overleefd maar de kans is erg klein. succes!