Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er met mijn goudvis?

Ik heb net een weekje een goudvis, maar volgens mij is er iets mis mee. Hij heeft een witte vlek op zijn neus en er hangen een soort witte draadjes bij zijn kieuwen, aan beide kanten. De ene is bijna even lang als zijn voorvin en je kan het ook duidelijk zien als hij zwemt. Ik dacht dat het misschien iets met schimmel te maken had maar ik heb geen idee. Zou het iets met groei te maken kunnen hebben? Ik verschoon het water wel elke week en hij krijgt speciaal voer omdat het een sluierstaart is... Wie weet hier iets van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Dat lijkt mij een schimmelinfectie.
Je kunt bij de dierenwinkel een medicijn halen dat je in het water kunt doen. Daarmee gaat het doorgaans wel snel weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vuil bacterien in t water?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk een schimmelinfectie.Gooi een mespuntje zout in het water dan is het zo genezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de kom?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wittestippen ziekte...

Als ik jouw was zou ik snel naar de dierenwinkel gaan om er een speciaal vloeistof voor te halen. Na ene paar dagen zijn de vissen weer beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluierstaarten zijn van de goudvisachtige de meest gevoelige soort en kunnen snel ziek worden.
Vissen in het algemeen moeten in voor vissen geschikt water leven.
Elke week ander leiding water is zeer slecht voor een vis!
Wil je het goed doen, dan richt je een aquarium in, vul hem met leidingwater, zet er voldoende echte zuurstofplanten in, sluit een pompje en een filter aan, plaats er voldoende licht boven voor de planten, laat alles nu een aantal weken lekker groeien en plaats pas dan wat vissen in deze bak.
Iedere week een derde van het water vervangen is prima, maar nooit alle water, water moet rijpen, er moeten bacteriën in ontwikkelen, de filter moet gaan werken, ook hier moeten eerst bacterién in komen wil hij goed werken.
Zit je vis in een vissenkom, dan mis je al dit soort dingen en zal het veel dode vissen gaan kosten, een vissenkom is ongeschikt voor sluierstaarten!!!!
Je zieke vis zal wel dood gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de wiedeweerga : eerst derde tot helft water vernieuwen met water van dezelfde temperatuur !
Dan zeker wat zout zonder joduim toevoegen ! Evtentueel en lijkt me in dit geval wel zinnig : wat aq.water in 'n glas : theelepeltje bio-zout toevoegen en je vis daar _onder toezicht!- 10 minuten (evt.korter als je vis 't niet trekt !) in baden dat paar X herhalen indien nodig !
Flesje esha 2000 kopen bij de aq.zaak als't niet verbetert dat kan je met penseeltje de esha op de schimmelplek aanbrengen dan ff zoutbadje !
Helpt echt om eeder aktie te ondernemen !
Schimmel ed. heeft vaak zijn oorzaak in een vervuild aquaruim,goudvissen zijn enorm sterk (niet als je ze in 'n tropisch aquaruim houd dat trekken ze niet lang !! ) worden alleen ziek van temperatuurverschillen,totale verversingen van water,te warm tropisch water en huidbeschadigingen,vies en dichtgeslibt filter en slecht voedsel (eenzijdig en geen levend voer etc.geven)
Ook moet er altijd genoeg zuurstof in het water zitten (beweging via luchtpomp of filter !) maw.de kieuwen moeten rustig op en neer gaan !
Witte plekken,stippen of huidverkleuringen zijn geen goede parameters en behoeven maatregelen !
Zieke vissen zijn net als mensen eerst zwak en dan worden ze ziek !
Altijd goed kijken naar strakkebuiklijn en gezond ogend gedrag en geen (huid) afwijkingen deze vissen niet meenemen voor jezelf !!

Succes!!

Groet Simon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding