Poes is net gesteriliseerd, zijn deze plekken erg?

de poes is donderdag ochtend gelopen, zag er allemaal goed uit. Maar nu heeft ze 1cm van haar wond dikke rode plek. Is dit erg? Vind het eng om te wachten tot morgen vroeg om naar de dierenarts te gaan. Deze plek was er zeker gisteren nog niet!

Toegevoegd na 1 minuut:
met gisteren bedoel ik zondag middag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Zo heb ik het (als assistente) nog nooit gezien, het kan gewoon zijn dat het een bloeduitstorting is van het 'zoeken' naar de eierstokken door de dierenarts, maar het kan ook een druk zijn vanuit de buik door een breuk in de hechting, dat uit zich meestal in een bult, maar ik zou, zeker als je al zegt dat je het niet vertrouwd, even de dierenarts bellen om te overleggen. Sterkte en laat het even weten!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is dus erg lastig, de dierenarts heeft buiten spreek uur de voicemail er op staan. Het is ook de kat van mijn vriend(ben niet bij hem had de foto van hem gekregen) maar hij zei dat ze om half 10 nog wel gewoon aan het spelen was en hij wil dus wel wachten tot morgen vroeg.
(ik ben dus meer bezorgd dan hij;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar de dierenarts verwijst altijd naar een andere dierenarts die dienst doet. Ik heb altijd zoiets van, als ik ga voor de zekerheid en het is niks, oke, maar stel je gaat niet en je bent morgen te laat, dan zeg je: zie je wel ik zei het nog en dan voel je je kut, maar ik denk opzich dat dit wel kan wachten... Maar je weet t nooit!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer in ieder geval lekker te gaan slapen!!! Hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee nou hoop dat het idd kan wachten. Vriend slaapt ook inmiddels als, maar hij woont op ameland en er is dus maar 1 DA daar dus daar schiet je ook niet echt mee op. Kom je uit bij landelijk noodnummer ofzo.
Maar aangezien ze zich nog normaal gedraagd zal het vast wel mee vallen. Ben gewoon een vrouw, die zijn sneller over bezorgd.
Maar als ik weet wat het was laat ik het je weten!
Jij ook lekker slapen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou niet dat ik zelf weet, qua spoednummer.. Waar zou je dan ook heen moeten? vaste land? Beetje lastig 's avonds;) Vind het sws beetje apart want het is wel DA aan huis dus vind dat hij telefoon wel aan kan laten staan(A)
Maar woon zelf niet op Ameland dus heb er ook niet alle verstand van.
Maar ze rent en vliegt nog alle kanten op, ze is nog heerlijk aan het spelen dus hij is er nog niet heen gegaan. Kijkt het eerst nog even aan of het niet vanzelf weg trekt.
Hij heeft wel even geprobeerd te bellen vanmorgen maar krijgt weer is de voicemail ervoor.. En ik was idd ook heen gegaan maar het is zijn keuze, kan er ook moeilijk wat aan doen 70km verder op zittend..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, mail die foto naar een dierenarts. Denk wel dat hoe langer je wacht, hoe moeilijker een evt. Breuk op gelost kan worden, en 'vrolijk' heen en weer rennen en 'spelen' kan ook onrust! Zijn door pijn of een naar gevoel (druk) in het lichaam. En van even aankijken word het ook niet beter..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee inderdaad xD haha, hij heeft vast met gereedschap voor olifanten geopereerd oid, want dit is niet te geloven, maar daarom heb ik een hekel aan dit soort vragen op gv, ga me alleen maar opwinden erover haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net al even een mail met foto gestuurd naar zon online dierenarts waar je dus vragen heen kunt sturen, Ik wordt ook alleenmaar ongeruster van juliie;)
Mja vanafstand wat doen is lastig:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het liefste stap ik nu in de trein,bus, boot, bus om dat beestje op te halen en naar de dierenarts te brengen. Maar heb zelf hier ook me afspraken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik snap je wel! Je zit ook in een onmogelijke situatie, maar kun je niet die dierenarts bellen en he verhaal uitleggen, kijken wat hij zegt en dan kun je je vriend altijd nog sturen! Haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha hij is soms een beetje koppig(A) loop al de heledag erover te zeuren. Maar zijn dierenarts waar ze geopereerd is neemt dus niet echt op:S
Oh hij zegt nu dat hij er morgen langs gaat!..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee!! Laat je het dan even weten??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ga ik zeker doen!
(Nu nog hopen dat ie echt gaat..)
Waarom zijn mannen nooit bezorgt?:P
Bah kan daar niet zo goed tegen;)
Machteloze gevoel! Okeej maar nu ga ik het loslaten en genieten van me eigen(Gezonde) Lieve poesje Chihuahua:D
(Die overigens vanacht lekker lief bij mij in bed heeft geslapen wat ze anders bijna nooit doet;)) Bedankt voor jullie meningen en raad en.. en.. Alles!;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik hoor het alweer..
Hij heeft met iemand gepraat(die er niet meer verstand van heeft dan wij zelf) en die zei:
Nou ik zou niet heen gaan, brandstofkosten zijn duur, zolang ze normaal blijft gedragen niks aan de hand. heen en terug is het 20km bij elkaar. Hij gaat morgen dus niet heen..
(Je weet toch dat een huisdier geld kost? Ja hij heeft veel kosten gehad laatstetijd (ongeluk met auto etc) en hij zit absoluut niet ruim qua geld maartoch) Dikke zucht! Maar het voelt niet warm aan zelfde temp als de rest van haar en ze doet dus nog normaal zoals altijd..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rooie plek is weg hoor!!! Zal dus wel gewoon een bloeduitstorting zijn geweest. Ze is bang voor de buren ( vies oud stelletje dat voor 10en 's ochtends al dronken zijn) Dus als die langslopen schiet ze vet bang weg. Misschien heeft ze toen iets geraakt ofzo dat dit gebeurd is. Maar het belangrijkste is dat het dus allemaal wel goed is;)
Het kan zijn dat de roodheid duidt op een ontstekingsreactie van de huid. Zolang de huid alleen wat rood is maar niet verergert zou ik even wacht maar zodra het roder wordt en
Opzet of er pus vrijkomt zou ik teruggaan naar de dierenarts. Een beetje zwelling en roodheid kan voorkomen maar als het lichaam niet optijd reageerd of als de infectie te groot is kan het een ontsteking zijn. Dit kun je waarnemen als de huis vuurrood en warm is, opzet, erger wordt maar niet minder wordt, het lange tijd aanhoudt, het erg opzet, het huisdier er last van heeft als je in de buurt komt of je niet in de buurt laat komen en als er pus vrijkomt, koorts of de wond geel/ groen wordt. Hou het een paar dagen goed in de gaten, bij wantrouwen altijd contact
Opnemen met de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou inderdaad, er staat een foto bij, heb je die wel gezien!?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou inderdaad, er staat een foto bij, heb je die wel gezien!?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen foto op me iPhone.. Sorry hoor..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O o kan gebeuren.. Maar kijk even op pc dan snap je onze reactie :$ hihi sorry !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee alleen maar goed dat je het aangeeft.. Zit hier nog niet zo lang op en zo leer ik het ook wat onder de knie te krijgen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ja dat is waar, maar de gv dierenartsassistentes zijn medogeloos als het gaat om dit soort vragen haha... Wel waardeloos dat je geen fotos ziet zeg!!!, maar wat cica al zei, normaal gesproken(zonder foto)zou het een goed antwoord zijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oew.. fotow gezien.