Poes is net gesteriliseerd, zijn deze plekken erg?

de poes is donderdag ochtend gelopen, zag er allemaal goed uit. Maar nu heeft ze 1cm van haar wond dikke rode plek. Is dit erg? Vind het eng om te wachten tot morgen vroeg om naar de dierenarts te gaan. Deze plek was er zeker gisteren nog niet!

Toegevoegd na 1 minuut:
met gisteren bedoel ik zondag middag

Weet jij het antwoord?

/2500

Zo heb ik het (als assistente) nog nooit gezien, het kan gewoon zijn dat het een bloeduitstorting is van het 'zoeken' naar de eierstokken door de dierenarts, maar het kan ook een druk zijn vanuit de buik door een breuk in de hechting, dat uit zich meestal in een bult, maar ik zou, zeker als je al zegt dat je het niet vertrouwd, even de dierenarts bellen om te overleggen. Sterkte en laat het even weten!!

Het kan zijn dat de roodheid duidt op een ontstekingsreactie van de huid. Zolang de huid alleen wat rood is maar niet verergert zou ik even wacht maar zodra het roder wordt en Opzet of er pus vrijkomt zou ik teruggaan naar de dierenarts. Een beetje zwelling en roodheid kan voorkomen maar als het lichaam niet optijd reageerd of als de infectie te groot is kan het een ontsteking zijn. Dit kun je waarnemen als de huis vuurrood en warm is, opzet, erger wordt maar niet minder wordt, het lange tijd aanhoudt, het erg opzet, het huisdier er last van heeft als je in de buurt komt of je niet in de buurt laat komen en als er pus vrijkomt, koorts of de wond geel/ groen wordt. Hou het een paar dagen goed in de gaten, bij wantrouwen altijd contact Opnemen met de dierenarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100