Is purina one goede voeding voor een kater van 12 met blaasgruis?

Hij heeft een paar jaar geleden blaasgruis gehad, nu niet meer. Hij is gezond maar drinkt de laatste tijd veel. Daarom wil ik hem goede voeding geven, ik wil dat ie heel oud wordt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de Purina One producten. Zitten veel stoffen in die er niet in horen en je betaald voor graan in plaats van vlees. Plus is het duur. Ik heb zelf geen katten, maar ik zou eerder aan voor Orijen of Applaws, als je dan toch brokken wilt voeren. Heb er veel over gehoord, mooiere vacht, goede ontlasting etc. Ik zou eens goed zoeken op Google, duur hoeft niet goed te zijn, wat de dierensrts aanraad trouwens ook niet, die krijgen betaald om deze merken te verkopen en reclame te maken..

Antwoorden (1)

nee, purina one is geen goede voeding voor een kater met blaasgruis: het bevat veel te veel granen.
die granen zorgen ervoor dat de urine minder zuur wordt, waardoor zich gemakkelijk nieuw gruis ontwikkeld.
bij de dierenspeciaalzaak heb je diverse voeren die struviet helpen voorkomen.

hier is echter iets anders aan de hand: veel drinken is geen symptoom van blaasgruis, maar wijst wel op een ander probleem.
bij een kater van deze leeftijd zou het goed kunnen dat de nieren minder gaan functioneren.
tegen de tijd dat je dit opmerkt, is al veel nierfunctie verloren gegaan.
ik zou dus zeker niet wachten, maar snel met de kat naar de dierenarts gaan.
mits tijdig behandeld kan je kat nog wel even mee.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Inderdaad Rieneke,ik weet er hier alles van. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ dit is het goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn jeweetwel kater heeft t ook gehad. Nu speciaal voer van de dierenarts en hij is opgeknapt. Proberen veel zout te voorkomen. En mensen eten is uit den boze. Het voer is in verhouding niet eens veel duurder als voer van de dierenwinkel omdat je er veel minder van nodig hebt. Succes