Wat kan ik allemaal doen om de nagels van mijn ratjes niet te lang te laten groeien?

Ik heb net al een baksteen in hun bak gezet zodat ze daarop klimmen en hun nagels bijslijpen, want ze zijn wel erg lang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

De baksteen is een goed idee. Op de site in de link wordt een stoeptegel geadviseerd. Maar het effect zal hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg in hun bak een vel schuurpapier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze daaraan zullen gaan eten. En dan schuren ze gelijk hun tandjes...
Weet niet of dat wel de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar zetten ze idd gelijk hun tanden in.....
Je kunt ze ook zelf knippen - doe dit wel met beleid, liever een stukje te lang laten dan in het leven knippen (dat is het deel waar bloedvaatjes in zitten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een baksteen begint het al goed! Als dat niet werkt (wat ik eigenlijk niet denk) dan kunt u ze door u zelf latren knippen of laten knippen bij de DA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je in de meeste dierenwinkels nageltjes kan laten bijknippen. Vaak zelfs nog gratis ook.
En ik geloof dat de dierenarts het ook doet.

Je kunt ook bij de dierenwinkel een nagelschaartje kopen (vragen of ze het een keer voordoen), en het zelf doen. Zelf ben ik altijd bang dat ik ze te kort afknip: op zich geen ramp, maar niet zo leuk voor het beestje.

Als de nagels al vrij lang zijn zou ik er niet mee wachten, omdat ze kunnen afscheuren.