2 nieuwe ratjes erbij maar 1 verstopt zich en word aangevallen. wat nu?

Ik heb 2 nieuwe ratjes erbij, maar 1 van die 2 gaat gewoon bij de rest zitten maar die andere verstopt zich overal en blijf daar een hele poos zitten, en als ze dan uit der verstop plekje komt springt 1 van mijn andere dame's boven op haar en doet haar pijn. Nog geen bloed gezien maar gaat dit vanzelf over ? En wat kan ik doen aan het bange ratje etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien kan je je ratten verdelen in 2 hokjes? De ene schuwe rat bij een andere vriendelijke zetten die haar dus niet aanvalt.
Ik zou in ieder geval niet afwachten tot de één de ander verwond.
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Mooi, dan hebben je veel meer plezier van ze als wanneer je je zenuwachtig moet maken om dat ene ratje. En dat ratje zal je ook dankbaar zijn al snapt ie er natuurlijk niets van ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Goed zo meid!!
veel plezier :-))

Andere antwoorden (3)

Weg doen komt niet goed heb ik ook gehad de ene die alleen is maakt
Zich zelf kapot en anders doen de andere het wel sorry hard gezegd ma zo ging het bij onze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan hebben ze de enorme haat aan elkaar. dat was ook bij mijn 2 konijnen gebeurt die hebben we uit elkaar gezet en apart in de ren gedaan! Gelukkig hadden wij 2 buiten hokken dus ze hadden wel hun eigen hok. Misschien hebben jullie ook nog een apart hok? Want dit komt NOOIT meer goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf hebben we 6 ratten,en er word wel eens gevochten
Zolang er geen bloed vloeit is er niets aan de hand.
Maar ik snap wel dat het erg zielig is voor het ratje maar er word gewoon uitgemaakt wie er de baas is.
Eigelijk moet je het even laten gaan dan weten ze wie de baas is.
Een beetje vechten blijf je houden,als het te gek word met veel gepiep zou je ze nat kunnen spuiten met een planten spuit.
Het zou voor het bange ratje fijn zijn als hij veel verstop plekjes en de kooi heeft.
Wat ik me afvroeg heb je de ratje aan elkaar laten wennen?
Het wennen doe je niet in de kooi maar bv.op de tafel of op de bank.
Alle ratjes op de bank bij elkaar,en even laten lopen,leg geen kussens of doeken op de bank waar ze onder kunnen.
Lekker even laten lopen,dan kunnen ze aan elkaar wennen.
succes met je ratjes en veel plezier er mee
Zit hier maar niet te veel over in.

Mijn bangste rat is later de brutaalste geworden.