Ja dat kan. Dat is ook bij mijn parkiet gebeurd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, bij ons is een maanvis gestorven door te schrikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriendin had vroeger een klein schildpadje en die had ze toen 's in de tuin gezet met bak en al omdat 't mooi weer was. Toen kwam er een vliegtuig enorm laag overvliegen (we woonden vlak bij Schiphol) en is 't arme diertje zó geschrokken dat ie er in bleef. Waarschijnlijk dacht ie dat het vliegtuig een roofvogel was ofzo, helemaal in paniek en zich letterlijk doodgeschrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het zo zielig voor het diertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat vonden wij ook. We hebben er toen ook best om gehuild hoor. Arm diertje.
Hartaanval kun je krijgen ja
12 jaar geleden
Ik had ooit een kat die woest was tegen honden en zelfs een keer tegen een overvaller, maar die bang was voor vogels.

Eén keer heeft hij er toch één gevangen. Een klein zangvogeltje zag hem opduiken en kreeg op slag een hartstilstand. Vervolgens kwam Poes (het was overigens een kater) het vogeltje trots laten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Komisch he... bang voor vogels... en dan trots thuisbrengen omdat het vogeltje vanzelf plat ging.. Ik had ook zo'n kat, vogels vond ze engig maar vlinders, dat durfde ze wel aan. Tenminste... de oude dan want
De Gevangen Prooi had altijd van die kleurloze versleten vleugeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA, wat een held!!!! en dan net doen of ie 'm helemaal zelf gevangen had zeker? hihi, het blijven echt leuke en maffe beesten die katten :)))
Ik weet ook van iemand die een enorme en zeer speelse hond had, formaat kalf. Die rende puur uit enthousiasme op een speelveld naar een heel klein hondje toe om te spelen, maar dat lukte niet meer, want 't kleine hondje was ter plekke omgevallen, had een hartaanval gehad. 't Baasje van het kalf voelde zich echt heel schuldig, maar kon er natuurlijk verder ook niet veel aan doen.

Toegevoegd na 18 seconden:
Ja, het kan dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker kan dat! Er hoeft maar een hond op een vogel af te rennen of een kat en de vogel schrikt zich kapot en valt dan zo neer! Zo gaat het nou eenmaal in de natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, sommige diersoorten zijn hier gevoeliger voor dan andere. De stress van het schrikken kan een hartstilstand veroorzaken. De bloedvaten vernauwen waardoor het hart te weinig bloedtoevoer en dus te weinig zuurstof krijgt.
Konijnen, cavia's en vogels staan erom bekend hier gevoelig voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker!
Iedereen kan doodgaan door te schrikken, en hartstilstand bijvoorbeeld.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA dat kan! Dit zie je nu ook wel aan voorgaande reacties
Je ooit wel eens afgevraagd waar de opmerking: "........ Ik SCHRIK mij DOOD " vandaan komt? Deze is ontstaan doordat er dieren zij die echt letterlijk DOOD neervallen als ze gigantisch geschrokken zijn