pup van 4 mnd die s'nachts en als ik werk in de benz gaat. s'Nachts geen probleem, de 3 ochtende dat ik werk wel. Hij piept, blaft. Wie heeft tips

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Houdt je hond mentaal bezig. Je weet dat je je hond op die tijdstippen dat hij alleen is, geen lichamelijke uitdagingen kan geven, dus dan mentaal. Bijvoorbeeld een fles met gaten in, met snoepjes in. Denkspelletjes die je kan kopen bij de dierenwinkel. Zo'n balletje waar af en toe snoepjes uit vallen etc. etc. In ieder geval spelletjes waar hij eventjes zoet mee is. Denk eraan deze spelletjes ook zó te geven, dus niet alleen als je weg gaat! Maak er geen punt van als je weggaat en terugkomt, negeer hem even, en aai hem daarna even over zijn bol. Zo zal hij weten dat het normaal is, als het baasje even weg is. Vervolgens moet je het alleen zijn opbouwen: 2 seconde, 2 minuten, 5 minuten, 10 minuten, 30 minuten, 1 uur, 1.5 uur, 2 uur enz.

Laat hem van te voren goed uit(Zover dat kan met een pup) en vermoei hem. Wat ook helpt is hem van te voren bijvoorbeeld Kippennekken laten eten, dat is ook mentaal vermoeiend, hij zal daarna voldaan zijn, en alleen willen liggen en slapen. Kippennekken zijn prima te eten door pups, met bot en al! Ook is het erg goedkoop, het duurste wat ik ze tot nu toe heb gezien is 1.50 de kilo.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

een pup slaapt s'nachts, maar s'morgens wil de pup naar een nacht slapen ...spelen..
je moet t ook opbouwen..
dus niet alleen die 3 ochtenden , maar alle ochtenden ..
zo krijgt de pup t ritme..
dus, een half uur in de bench, dan eruit,, en zo bouw je t op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is al heel wat dat het 's nachts goed gaat, maar bij die drie dagen heeft hij dus 's nachts ook al in de bench gezeten en mag er dan aansluitend ook nog eens de hele ochtend in. Dan vraag je misschien net iets teveel van hem. Bovendien merkt de pup aan alles -licht, geluid etc.- dat het dag is en dan is hij gewoonlijk actiever, dat hoortook bij zijn bioritme.
Als je die drie ochtenden wat eerder opstaat en even een mooie wandeling met hem maakt en hem de nodige aandacht geeft redt hij het misschien wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord.Ik vind het ook een beetje te lang voor een pup om in een bench te zitten.
Honden horen overdag niet urenlang in een bench opgesloten te zitten.
Een pup kun je wel leren om af en toe opgesloten te zitten (bv voor de nacht), maar dit moet je dan met veel liefde en aandacht aanleren.
Een hond is geen konijn, maar een dier dat om de paar uur 'hond' moet kunnen zijn.
Jouw hond zit 3 dagen in de week van 's avonds tot de volgende middag in een bench. Dat is niet des honds.
Hij geeft ook aan dat hij er niet tegen kan: piepen is verdriet, blaffen is (in dit geval) wanhoop.
Je zult dus diervriendelijker oplossing moeten gaan bedenken voor je hond, want hij gaat hier nooit aan wennen.

Kortom: Bedenk een andere oplossing voor die ochtenden.
Misschien een familielid, buurvrouw of kennis die hem wil opvangen of via een advertentie bij de dierenarts of dierenspeciaalzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
's Morgens een lange wandeling voor je werk maken. Maar hoe veel werk je? Want als je veel werkt en je hond (vooral pup) lang in een bench zit is het dus helemaal verkeerd... Je moet niet zomaar een hond nemen. En zeker een pup heeft veel aandacht nodig. Je moet hem nog van alles leren, bovendien zit hij boordevol energie, als je hem de hele dag in een kooitje laat zitten (bij wijze van spreken) dan kan hij die niet kwijt en wordt hij alleen maar drukker, lijkt me. Je moet echt tijd nemen voor je pup.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste nachten gaat de pup in De bench staat bij voorkeur naast het bed of in de nabije omgeving daarvan.
Zo voelt de pup zich minder alleen en kunt u hem sussen of vermanend toespreken als de pup jankt.
Gaat de pup midden in de nacht vreselijk te keer dan kan het zijn dat de pup moet plassen en dan moet u even met de pup naar buiten gaan.

Het is heel normaal en natuurlijk dat honden niet graag alleen zijn. Een hond is een sociaal dier dat van oorsprong in groepen (roedels) leeft. Wel kan door middel van training worden bereikt dat de hond het alleen zijn accepteert als een "normaal" onderdeel van zijn leven.

Uitingen van verlatingsangst zijn onder meer vernielen, onzindelijk zijn en janken en blaffen wanneer de hond alleen thuis is. Weet u niet zeker hoe u hond zich gedraagt wanneer hij alleen thuis is, dan kunt u een keer een video-opname maken terwijl u weg bent. Aan de hand van de opgenomen beelden en geluiden krijgt u zo een indruk van het gedrag van uw hond. U kunt dit ook doen wanneer uw hond zich "misdraagt" wanneer hij alleen is, maar u niet zeker weet of dit al dan niet met verlatingsangst te maken heeft. Aan de hand van de opgenomen beelden en geluiden kunt u dan wellicht vaststellen of de hond al dan niet een nerveuze indruk maakt.

Gaat het om een hond die niet zo goed alleen kan zijn zonder dat er sprake is van veel stress,of gaat het om een puppy die u het alleen kunnen zijn wilt leren,dan kunt u de volgende training tips wellicht gebruiken:

Zie bronmelding ook antwoord komt hier van vandaan.

Maak van uw vertrek én van uw thuiskomst geen "drama". Hoe meer u zelf uitstraalt dat het volkomen normaal is om weg te gaan en weer terug te komen, hoe sneller uw hond dit ook zal accepteren! Het slechtste dat u kunt doen is uw hond troostend toespreken als u weggaat. U bevestigt daarmee immers dat het heel erg is voor hem!
Straf uw hond nooit.De symptomen van verlatingsangst/stress verergeren zelfs vaak wanneer de hond naderhand gestraft wordt. Immers, alleen thuis blijven wordt voor de hond steeds stressvoller (gezien de verwachte straf bij thuiskomst van de baas).
Bedenk bovendien dat een hond die lijdt aan verlatingsangst niet vernielt of onzindelijk is om u te pesten,maar dat het uitingen zijn van een hoge mate van stress.