Op welke leeftijd blijven de oren van een Keeshond pup definitief staan?

Mijn middenslag grijze keeshond pup heeft nog steeds halve hangoortjes. Haar broertje uit het zelfde nest had bij het ophalen al wel staande oortjes.
Nu wil ik graag weten tot welke leeftijd kunnen de oortjes nog gaan staan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.1K
ronaldP
7 jaar geleden
Keeshond specifiek weet ik niet maar het kan helpen een kokertje in de basis van de oor te zetten en de oor eromheen te 'vouwen. Plakbandje eromheen en zo enkele dagen laten zitten. Het ziet er raar uit maar het is een techniek die vroeger (wellicht nu nog) gebruikt werd voor gecoupeerde oren bij bijvoorbeeld Doberman pinchers.... http://www.speakingforspot.com/Images/SFSBlog_medunnecsurg3.jpg

Antwoorden (1)

Ik weet niet hoe oud jouw hond is. Bij pups gaan de oren meestal pas definitief staan, na het wisselen van tanden en kiezen. De fokker zou jouw meer moeten kunnen vertellen. Inderdaad kan het soms helpen om de oren te fixeren. Dierenarts zou dit kunnen doen bijv.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Ze kunnen op de leeftijd van 8 weken best staand zijn, maar zullen bij het doorkomen van de kiezen alsnog gaan hangen. Het grappige hierbij is, dat je aan de oren kunt zien aan welke kant de kiezen aan het doorbreken zijn.
Jodyenboyke plus!
jodyenboyke
7 jaar geleden
Klopt, zo grappig in de puppygroepen, zie gelijk welke pup aan het wisselen is....