Wat kan ik er aan doen, dat mijn sluierstaartvis steeds naar boven drijft?

Soms haalt hij de bodem maar door de druk drijft hij al snel naar boven. Ik heb gehoord dat ze er een gaatje inprikken, omdat hij schijnbaar vol met lucht zit. Hij heeft moeite met recht zwemmen omdat zijn buikje steeds naar boven drijft. Hij zwemt al meer als een jaar zo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit met het zelfde probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in veel gevallen is men zelf de oorzaak hiervan (verkeerd voer, beroerde huisvesting) vaak is er niets aan te doen, en sommige vissen kunnen nog een hele tijd scheef drijvend door het leven gaan. een vis kan op meerdere redenen gaan drijven, dus de vraag is niet te beantwoorden met deze beknopte info.

Antwoorden (1)

misschien omdat je geen goed eten hebt,
misschien heb je vlokken die blijven drijven
& als ze dan willen eten, happen ze daarbij
teveel lucht, dus misschien zit er lucht in je sluierstaartvis' buik.