Kunnen Cavalier King Charles Spaniel honden met katten ? ( de hond is nu 2 jaar )

We willen misschien een kitten, maar we willen wel weten of het kan. ( ons hondje is makkelijk op tevoeden en vind andere dieren niet erg , maar kan het bij het kitten ? )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

een kitten is een goed idee, die leren snel met andere huisgenoten omgaan en over het algemeen hebben dieren meer geduld met jonkies.
Misschien is het een goed idee om je hond te prijzen als hij lief is tegen het poeske, en vooral niet vergeten hem aandacht te geven!Hij moet niet jaloers worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het best haal je dan een kitten in huis die is geboren in een gezin met een of meer honden.
dat beestje weet dan niet beter of honden horen erbij.
Rieneke1
13 jaar geleden
Dat ligt eerder aan het karater/leeftijd van de hond dan aan het ras.
Als je de hond 1 uurtje bij de kittens mag laten zitten om rustig kennis te maken dan kun je er deels achter komen of het goed gaat.

Onze hond van (toen 7maanden) werd door de kittens een beetje bang gemaakt en na 30 minuten mocht hij de kittens zelfs likken.
Het is een gewenning van 2 kanten en als je de kittens bij een betrouwbaar adres haalt dan kun je eventueel navragen of ze eventueel terug mogen als het absoluut niet lukt om ze bijv 1 week bij elkaar te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel hoor.Ken iemand met 2 king charles cavaliers en 2 katten en een van die katten ligt rustig bij die honden te maffen, die andere kat is wat meer op z'n hoede maar op zich heeft ze er niet echt een probleem mee