Welk kleursoort/variant is mijn kat?

Inmiddels weet ik dat mijn kat een huis tuin en keuken ras is wat afstamt van de europese korthaar. Graag zou ik willen weten welk kleurenpatroon je dit kan noemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

grijze cyper (tabby) met wit.

het is trouwens andersom; de officiele europese korthaar komt voort uit oa de huis- tuin- en keukenkat.

Toegevoegd na 1 uur:
het patroon is, meer precies, mackerel tabby, dit betekend gestreept.
je ziet ook wel blotched tabby, wat een meer gemarmerd patroon is.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mackerel tabby dat is hem, want als ik die google zie ik precies dat patroon!

Andere antwoorden (5)

ik heb ook zo'n kat gehad, de dierenarts noemde het schildpad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dierenarts zei regen mij een Canadese bekeuring. Zelf zou ik zeggen donkergrijs met witte print.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een Europese korthaar. Een Cypruse kat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grijs cypers met wit.
cypers = gestreept.

Het is zeker géén schildpad, dat zijn donkere katten met een soort streepjes / gemarmerd patroon. Vaak kan je rood-zwart cypers onderscheiden.
Zie foto (als het me lukt)

veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk cypers (tabby) met wit.Waarschijnlijk één kruising dus.Maar ik ben géén dierenarts.Denk dat díe het gewoon op één Europese korthaar zal houden.