hoe kan ik mijn parkiet leuke woordjes leren en deuntjes laten fluiten

ik heb sinds een jaar geleden een grasparkietje gekocht en vrienden van mij zeggen dat ze kunnen praten maar hoe moet ik ze leuke woordjes leren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hij heeft mij nog nooit echt hard gebeten wel zachtjes maar niet echt hard

Het beste antwoord

Wij hadden een parkietje die je voor de koffie riep.

Dat kwam zo: mijn moeder riep altijd onderaan de trap en wel heel duidelijk en helder (omdat iedereen achter gesloten deuren zat te leren) "komen jullie koffie drinken?" Na verloop van een paar weken riep de parkiet zo gauw hij het gepruttel van de laatste druppels hoorde: "koomejulliekoffiedrinku?"

Vervolgens gingen wij bij alles wat we deden de dingen duidelijk en steeds op dezelfde toon een paar maal herhalen. "Wil je water?" "Kom maar spelen" "Wat is Otje lieffff "
Het duurde niet lang of hij had een heel repertoire en begon ook zaken aan elkaar te koppelen. Als je zijn waterbakje vulde riep hij al: wil je water?

Met een paar woordjes beginnen en pas uitbreiden als het eerste er goed inzit. Echt heel leuk. Maar wel geduld oefenen.
Succes met de spreekles.
Ivana
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze kunnen niet praten, wel geluiden nabootsen.
En dat zou dus jouw stem kunnen zijn.

Heel veel herhalen is het toverwoord.

Toegevoegd na 4 minuten:
En geen vieze woorden leren, hè?
Dat lijkt misschien grappig maar wordt op den duur oervervelend.

Begin met makkelijke korte woordjes. En doe dat niet als hij net zit te eten.

Probeer ook zoveel mogelijk omgevingsgeluiden te vermijden. Dus radio uit en dergelijke.

Maar het kan heel lang duren hoor, voor je resultaat hebt, dus weet waar je aan begint.

En vooral: blijf rustig. Nooit kwaad worden als het niet lukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oefenen oefenen en nog eens oevenen
klijne woordjes en heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel geduld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn parkiet kon 'fietfieuw' fluiten. Nadat ik dit weken geregelt naar mijn parkietje had gefloten nam hij het perfect over! Het is erg leuk als er mensen binnen komen en het is ook erg goed voor je zelfvertrouwen, haha!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas is je parkiet te oud
je moet ze eigenlijk direct uit de nest met de hand grootbrengen en dan veel met ze bezig zijn en het woord dat jij wil leren vaak en duidelijk tegen de vogel zeggen dan heb je kans dat hij dat op de duur gaat nabootsen
veel suc6 als je een ander parkietje hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van jongst aan, dus als die net uit het ei is een bandje afdraaien met woordjes, vervolgens zo snel mogelijk weg bij de meder en het bandje laten lopen. Dan pikt hij/zij het op