Ik heb een kitten van 8 weken oud, wanneer mag je overgaan op normaal voedsel?

Ze krijgt nu junior vleesvoer uit die whiskas zakjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

De hoeveelheid en het soort voedsel van de kat varieert, afhankelijk van zijn leeftijd. Bijv. een kitten van 8 weken krijgt 5 x per dag een geringe hoeveelheid droge kittenbrokjes, al dan niet geweekt in een klein beetje warm water of kittenmelk. De reden hiervoor is dat een kitten van deze leeftijd nog geen volgroeid spijsverteringsstelsel heeft, waardoor de maag te klein is om één complete dagvoeding te bevatten. Naarmate het kitten oude en groter wordt, kan ook het aantal maaltijden per dag langzaam verminderd worden. Hierbij worden de porties natuurlijk wel groter. Een gemiddelde volwassen kat heeft vaak genoeg aan twee maaltijden per dag, bijv. 's ochtends en 's avonds.
(www.dekattensite.nl)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kittenvoer kan je geven tot een maand of vijf, zes.
dan is het tijd voor de castratie.
na de castratie kan je beter overgaan op adult voer, omdat de katten anders de neiging hebben te dik te worden.
bied je kat gewoon de hele dag door voer aan, ook als ze volwassen is.
katten eten zo'n 15 tot 20 keer per dag een hapje.
na drie uur is hun buikje weer leeg.
geef je dus twee maaltijden per dag, dan heeft je kat 18 uur honger.
verder is whiskas supermarktvoer, ik zou overgaan op hoogwaardiger voer van de dierenspeciaalzaak.
dat lijkt duurder, maar in de praktijk valt dat mee.
de kat heeft er namelijk minder van nodig.
ook de hoeveelheid ontlasting en de geur ervan zal afnemen.
veel plezier nog met je kitten!
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
+ dus. Zeker voor dat laten staan van het voer en het zelf regelen door de kat. Vreemd dat zo weinig mensen dat weten.
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt ivana!
katten worden sowieso nog te vaak gezien als kleine hondjes.
Onze kat werd al heel snel te dik van het kittenvoer en daarom stapten we met een maand of vier al over op gewoon voer.
Daarnaast kreeg ze wel in de ochtend een papje van kattenmelk met droge vlokken voor kittens.
Maar na een half jaar vond ze dat ook niet meer zo lekker.
Nu is ze een jaar en sterk en gezond als een tijger(tje).