welk geurig schoonmaakmiddel (allesreiniger) is veilig voor katten?

ik maak nu alles schoon met neutral afwasmiddel. Mijn huis ruikt echter nooit lekker fris na het schoonmaken en dat vind ik erg jammer. Uiteraard staat de veiligheid van mijn harige griezels voorop maar ik ben toch benieuwd of er iets is dat en veilig is en lekker ruikt. (ik ben geen emmer type, doe het in een plantenspuit en spuit op het schoon te maken oppervlak)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K

Antwoorden (6)

Ik gebruik altijd huismerk van jumbo of AH!! Werk goed, kost niks en ruikt vooral lekker :-)
Ikzelf heb 2 katten en ze hebben nooit ergens last van gehad.. Zelf mijn kat die het leuk vindt om met het sopje te spelen heeft nooit ergens last van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone allesreiniger is veilig genoeg. De gemiddelde kat gaat schoonmaakmiddelen gewoon uit de weg en als je de vloer of andere oppervlakten hebt gereinigd blijft er nauwelijks iets achter. Bovendien heb ik nog nooit een kat een keukenkastje o.i.d. af zien likken.
Katten weten zelf heel goed welke dingen ze moeten vermijden, ze hebben een vreselijk goede neus daarvoor.

Toegevoegd na 27 minuten:
Wat je ook nog kunt proberen (als je kat verzot is op schoonmaakmiddel) is afwasmiddel, bijvoorbeeld Dreft. Het ontvet goed en is op alle oppervlakten te gebruiken. Het is een stuk milder dan allesreiniger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ken je mijn katten niet vrees ik... een daarvan heeft als grote hobby meteen op de door mij afgenomen dingen te gaan lopen, liggen, rollen, gele doekje vangen, likken. Bij dweilen is hij nog fanatieker.
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb ooit een keer onnadenkend de keukenvloer met verdunde chloor schoongemaakt.
alle katten lagen er meteen in te rollen, ik schrok me een hoedje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MissPrixie: wat vreemd, mijn katten hebben echt een hekel aan schoonmaken en schoonmaakmiddel (zullen ze wel van hun baasje hebben ;) @Rieneke: Met chloor kun je ook nog het volgende probleem krijgen: sommige katten associëren het met de geur van urine. Dus maak de kattenbak gerust schoon met chloor maar niet dat ene hoekje in de gang want je hebt kans dat ze dan daar gaan zitten plassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik chloor gebruik, gebruik ik (behalve natuurlijk voor de kattenbak) de variant die naar eucalyptus ruikt, dat is de enige die mijn poes voldoende vindt stinken om er uit de buurt te blijven. Ook al spoel ik goed na, ik minimaliseer toch maar het risico.
zolang je niet met chloor of dettol of spul met tea tree oil in de weer gaat, kan je ervan uitgaan dat het geen kwaad kan voor je katten.
zelf gebruik ik graag een sopje van zachte zeep, en ook wel citronella.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke, waarom geen tea tree oil? Voor de hond gebruik ik het ook op wondjes. Plus voor de zachte zeep...onovertroffen vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor katten is tea tree inderdaad giftig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Rieneke,citronella is de max,ruikt lekker ,reinigt en ontsmet,ik was te laat voor het zelfde antwoord :)
Rieneke1
12 jaar geleden
ivana, zoals suzy al zegt, voor katten is het giftig.
over honden kan ik geen verstandig woord zeggen:)
Ivana
12 jaar geleden
Voor honden is het zonder gevaar. Ik heb al heel wat kleine wonden behandeld en ze likt vrolijk verder. Ook had ze een keer een kleine steelwrat naast haar neus. Drie dagen behandeld en hij viel gewoon af. Ik wist dat het voor honden geen kwaad kon, daarom verbaasde het mij te horen dat katten er aan dood gaan. We kunnen hier veel van elkaar leren!
Alle allesreinigers kan je nemen daar er nergens ammonia in zit.En of dat nu het huismerk van de plaatselijke kruidenier is of het dure merk Ajax.Vroeger werd er nog wel eens gezegd dat er in Ajax ammonia zit maar dat is al jaren niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak in principe op dezelfde manier schoon als jij maar met een of twee druppels dettol in de sprayfles heb je toch iets van een geurtje. Je kunt natuurlijk ook wierrook, een oliebrander of een andere luchtverfrissen gebruiken.
Weet je trouwens dat de meeste katten Cloor lekker vinden ruiken, maar dat vinden 'wij' weer niet lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
groene zeep