Hellup ! We hebben een katje uit Turkije die met ons gaat wandelen aan een riempje, dit vanwege het vele verkeer.

Nu loopt hij regelmatig weg . Steek een gevaarlijke kruising over en gaat dan onder een struik liggen, waar we hem regelmatig onderuit moeten halen . Hoe kan ik nu voorkomen dat hij toch niet steeds die richting loop. Dit heeft hij nooit gedaan. Voordien lag hij altijd onder een struik in onze voortuin. We zijn zo bang dat ze hem aanrijden. Alvast bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

je gaat je katje niet leren in de tuin te blijven.
de enige mogelijkheid is je tuin af te zetten of een ren te bouwen.
je kan ook een lijn spannen, en je kat daar met een tuigje aan vastklikken, maar dat kan alleen onder toezicht.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
anneke, is hij al gecastreerd?
De ene kat is de andere niet deze gaat dus de wereld verkennen en je zal hem niet in je tuin kunnen houden zonder hek of in de tuin aan een lijn .doe je dit niet ben ik bang dat je voorgevoel uitkomt en hij/zij word aangereden.Daar is verder niets aan te doen je kan een kat niet leren om in je tuin te blijven soms heb je geluk maar met deze zal je actie moeten ondernemen.