het is echt vreemd . we zyn zeker dat onze kat een mannetje is maar zijn buik is hard en rond.kunnen mannetjes katten zwanger worden?

het is echt vreemd . we zijn zeker dat onze kat een mannetje is maar zijn buik is hard en rond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
12 jaar geleden
als je kater nog niet gecastreerd is, laat dat dan ajb doen.
beter voor de kat zelf, en voor het kattenoverschot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij traint gewoon zijn buikspieren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een poes zwanger is hoeft de buik niet persé hard te zijn, maar als je je hand eronder legt voel je dan de kittens erin bewegen en wriemelen. Soms zelfs als ze gewoon bij je op schoot ligt, dan voel je het tegen je benen aan bewegen. Een kater met een harde buik lijkt meer op een ziekte: naar de dierenarts dus!

Antwoorden (7)

Nee dat is uitgesloten dat een kater zwanger kan worden. Mijn ex-kater is een enorme vreetzak, na het eten is zijn buik opgezet en rond. Kijk eens aan de achterkant van de kat en zie je daar balletjes hangen, dan weet je zeker dat jouw kat een kater is en hoef je geen kleine katjes te verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een ex-kater is hangt er niets meer aan ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan had ze het wel geweten dat de kater zou zijn geholpen
Ga anders naar de dierenarts.
Heb je misschien niet de verkeerde kat/poes in je huis genomen die toevallig op die van jou lijkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik begrijp dat je zelf geen katten hebt? Voor een vreemde kunnen alle katten met dezelfde kleur/hetzelfde patroon er wel min of meer hetzelfde uitzien, je eigen kat herken je net zo gemakkelijk als je eigen man of je eigen kind. Al lopen er 100 cypers rond in de buurt, ik zou het in één oogopslag zien als mijn eigen dame er ineens tussen zou lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kat heb ik niet gehad nee. Ik had een poes en er liep één buiten voor die sprekend op die van mij leek net zo dik en die wou ik toen naar binnen roepen maar wou niet komen...de mijne komt wel als ik roep en toen zag ik hee deze heeft geen bandje om, en de mijne wel....dus het is wel mogelijk om een verkeerde binnen te hebben. Met mensen is dat anders, maar weet je al wat meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een poes is ook een kat, misschien bedoel je dat je geen kater hebt gehad. Maar mee je dat nou serieus, de ene kat heeft toch een ander gezicht dan de andere? Of zag je die andere kat alleen vanuit de verte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja oke, ik dacht poes/vrouwtje kat/man jij bedoelde dus katachtigen, maar goed. Ja, serieus...zij ligt soms midden op straat en als er een auto aan komt blijft ze gewoon liggen maar toen ik die andere zag (ik dacht dus de mijne) lag ook te luieren op straat. Oke er zaten wat verschillen in de vacht plus deze had geen bandje, moest toen toch goed kijken...nou niet meer natuurlijk :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kon er ook gewoon naar toe lopen, dus niet alleen van ver gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bedoelde niet katachtigen. Een kat is gewoon zo'n beest met klauwen en snorharen dat miauwt. Een poes is de vrouwelijke variant van de kat, een kater de mannelijke variant van de kat. Ben het verder ook met Suzy eens. Ik heb 7 katten gehad en ik zou ze allemaal, stuk voor stuk, kunnen herkennen uit duizenden. Vaak zelfs nog wel van een afstandje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar, nou zeg je 't zelf ook, POES vrouwelijk en KAT mannelijk, "Een kat is gewoon zo’n beest met klauwen en snorharen dat miauwt" dus wel degelijk verschil. Anders zeggen we dat toch niet.
Maar daar gaat het niet om. SuzyQ, weet je nou al wat het was?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde deze regel.
"Een poes is de vrouwelijke variant van de kat, een kater de mannelijke variant van de kat" Je zegt dus geen KAT tegen een vrouwelijke variant maar POES! Sorry SuzyQ voor dit op jouw vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dus WEL kat tegen een vrouwtjeskat. Ik zei toch ook: ik heb 7 katten gehad? Ik zei niet: ik heb 5 poezen en 2 katers gehad. En al helemaal niet: ik heb 5 poezen en 2 katten gehad. Nee, een poes is gewoon een kat en dat kunnen we er ook tegen zeggen. Net als dat we kat tegen een katER kunnen zeggen. Niet de fout maken te denken dat "kat" het mannetje is he. Kat is gewoon de soort. Net als dat Suzy ook een mens is, net als ik, maar Suzy noemt men daarnaast ook een vrouw en mij ook een man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JIJ, heb he-le-maaaal gelijk...Toch...Ik ben game over :P Ik zat inderdaad met dat KAT afkorting van KATER, het klinkt ook zo mannelijk dat KAT, vandaar dat ik er zo op in ging. KAT is het soort.....DAMN im so wrong.
Maar je kan toch ook zeggen b.v. "in deze steeg lopen veel poezen" ?? Of moet je persé KATTEN zeggen? Maar goed, foutje van mij Widar, nogmaals jij heb gelijk. Vriendelijke groeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat KUN je zeggen ja. Veel mensen gebruiken de onjuiste benaming poezen als ze katten (mannetjes en vrouwtjes) bedoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog maar even wat ik bedoelde: een *poes* is vrouwelijk, een *kater* (dus *niet* een 'kat') is specifiek mannelijk. Poezen en katers samen zijn katten, leden van de soort Felis catus. Je kunt zeggen dat in een steeg veel poezen rondlopen. Als het allemaal vrouwtjes zijn.
mogelijk heeft hij wormen?
als hij niet ontwormd is, dan zou ik dat zeker even doen.
of heeft hij last van verstopping?
hou 'm goed in de gaten, en ga bij twijfel naar de dierenarts.
Rieneke1
12 jaar geleden
Een kater kan niet zwanger worden, wel kunnen er allerlei andere redenen zijn waarom zijn buik hard is.
Als dit anders is dan anders, bel dan de dierenarts want dan kan er iets mis zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denk je zelf!?
Hij is gewoon ziek, breng hem naar de dokter want mischien is het serieus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katers hebben soms blaasgruis, wat de urineweg kan verstoppen. Daardoor kan de kat niet meer plassen en wordt de buik hard zoals jij beschrijft. Dat is ernstig en iets waarmee je naar de dierenarts moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou de eerste kater op de wereld zijn die zwanger was (dit kan je toch gewoon niet serieus overwegen hoop ik..)

door een ernstige worminfectie kunnen dieren (ook katten dus) een dikke buik krijgen.

verstopping kan ook, hiervan kunnen talloze dingen de oorzaak zijn van een dikke buik.

voor alle zekerheid kan je naar een dierenarts, een dikke opgezette buik die ook nog een keer hard is, is alles behalve een gezond teken.

kittens kan je echt vergeten, een kater kan simpelweg niet drachtig zijn.