Mijn kat is een dikke kat, hij is acht kilo. Hoeveel moet hij afvallen om weer op goed gewicht te komen? En hoe zorgen we dat hij afvalt?

Het is een kater, geen ras, best groot. We denken iets van zeven jaar.

Toegevoegd na 11 minuten:
En hij is allang (jaren geleden) geholpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

het beste is het als je z'n ribbetjes makkelijk kan voelen, maar niet kan zien. verder mag hij gerust een lichte "taille" hebben. mijn kater nelis is rustig aan afgevallen van 7.3 naar 6.1 kg, toen ik naast de brokken dagelijks vers ging voeren. al die granen zetten maar aan, terwijl vlees efficient wordt verwerkt. verder speel ik dagelijks met m'n katten tot ze geen pap meer kunnen zeggen, wat beweging scheelt ook al veel. pak het in ieder geval rustig aan, snel afvallen is niet goed voor katten.

Ik denk dat hij ongeveer vijf kilo hoort te wegen. Onze kater is ook groot, maar niet dik , en weegt ongeveer vijf kilo. Je hebt speciaal voer in de dierenwinkel voor te dikke katten. Hierop staat ook hoeveel de kat ervan mag eten per dag etc. Succes!

Ik denk zo'n 3-4 kilo afvallen

Dat is een stevigerd! Ga even naar de dierenarts. Speciaal dieetvoer, dat wel lekker smaakt en vult, maar niet aanzet. Is toch weer anders dan dat dieetvoer in de dierenwinkel. Na een week zie al resultaat. Het is beter voor je huisdier dat die niet te zwaar weegt. Slecht voor de pootjes, de gewrichten en het hart.

Het beste kan je hem op 2 vaste tijden per dag een vastgestelde hoeveelheid voor geven, bijv 2 x 30 gram, als je dit lang genoeg volhoudt blijft hij uiteindelijk op het goede gewicht, maar misschien wel in overleg met de dierenarts

Wat een lieverd. Inderdaad, wat anderen ook al zeggen, mag er wel zo'n 3 kilo af. Maar voor mensen is 3 kilo niet zo heel veel, maar voor een kat is dat enorm veel. Dus neem er de tijd voor. Voer wat lang vult, kan helpen, de dierenarts kan je adviseren. Maar beweegt ie ook wel? speel je met hem? laat je hem lopen? Komt ie buiten? Dat soort dingen helpen ook enorm. Niet alleen voor afvallen, maar ook om diabetes te voorkomen. Dus mijn advies is: koop dieetvoet en wat speeltjes. Een laserlampje vinden veel katten geweldig om achter aan te lopen, laat hem bewegen!

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=S8BKSTWn4zY

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100