Goudvissen die in een goede zuurstofhoudende bak worden gehouden en een goede voeding krijgen, bereiken hun geslachtsrijpheid op de leeftijd van een jaar.
Maar ze zijn, de goede eigenschappen in aanmerking genomen, pas goede vissen om mee te kweken rond de twee jaar.
Na 4 jaar neemt hun vermogen als goede kweekvissen af.
Grote, mismaakte en onvruchtbare eitjes zijn dan doodgewoon.
Bron: Goudvissen- Aquarium Handboek door John Coborn (Zuidboek - Den Haag).
Z512099