wat zijn verschijnselen/aandoeningen bij een terug gevonden kat?

mijn kat is een maand lang vermist geweest en nu heb ik hem weer gevonden, hij eet nu natuurlijk heel gretig maar wat zijn nog meer van die verschijnselen die je kunt verwachten van net terug gevonden kat?

het lijkt ook net of hij terug de straat op wil want hij staat continu mauwend voor de buitendeur

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou je kat leren een binnen kat te zijn. Gewoon leren op de kattenbak te gaan.

Je hebt kans dat je kat misschien in huis zijn behoefte doen.
Gierig zijn eten beschermt en opschrokt.
Hij kan bang zijn en uithalen.

Ik weet niet waar hij is geweest. Maar ik weet zeker dat je van je kat houd, dus hou hem binnen. Het heet een HUISdier.

Ben je al naar de dierenarts geweest? Is hij al gecontroleerd op verwondingen enzo?

Sccs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin, een kat kun je niet zomaar een binnenkat 'maken'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is jou mening. Geloof mij maar, ze hebben katten ooit een huisdier gemaakt. Het is wel degelijk mogelijk een buitenkat een binnenkat te maken. Het heel geduld en een hoop liefde nodig. Tiz maar net hoeveel je om je diertje geeft. Je moet geduld hebben en doorzettings vermogen. De kat zal zich gewoon aanpassen aan de nieuwe situatie. Ik heb genoeg katten in mijn leven gezien die buitenkatten waren en binnenkatten werden. Tiz gewoon een kwestie van geduld.

Andere antwoorden (2)

Wij hebben een luikje en mijn kat gaat met goed weer elke dag naar buiten regelmatig komt hij naar binnen voor eten en aandacht dan gaat hij soms slapen vaak naar buiten en 's avonds doe ik het luikje dicht in verband vreemde katten kan jij dat ook niet doen met je kat dat hij wegloopt gebeurt ook welis bij mij maar ze komt altijddd terug zo zijn katten vaak alleen wnnr het een meisje is en niet gecastreerd zal ik oppassen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Punten, komma's....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik woon alleen wel in een flat. dus dat is niet echt een optie voor mij, maar bedankt voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@covered veel mensen waaronder ik gebruiken iphoe en is dat zeer onprettig om te gebruiken dus als je de wereld wil verbeteren zorg dan dat qwerty ook punten,komma's etc inhoud
Als je bang bent dat hij weer eens weg wil lopen, dan moet je hem in een kussensloop doen en goed ronddraaien. als hij dan namenlijk weer rond gaat lopen , gaat hij zich eerst weer orienteren, hij neemt alle omgevingsgeluiden in zich op en die interpreteert die als zijn startpunt,thuispunt. Heb het zelf ook bij mijn 2 katten gedaan na verhuizing en vanaf dag 1 zijn ze nooit weggelopen