Zijn de meeste fretten blind?

klinkt misschien dom, maar iemand beweert dit en ik geloof er niks van.!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee, fretten zijn niet blind, maar hun zicht is wel slecht.
Zo slecht, dat ze er zelf niet op vertrouwen, en andere zintuigen gebruiken om hun weg te vinden.

Wat wel veel voorkomt bij fretten is staar, waardoor ze blind kunnen worden.
De eigenaren merken er vaak niks van, omdat zoals ik al zei de fret sowieso zijn ogen niet intensief gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wij hebben fretten gehad en mijn mening is dat fretten goed kunnen zien.
Als je ze roept komen ze gelijk.
Ze weten waar hun voer staat.
Albino`s kunnen slechtere ogen hebben als de wildkleur.
Je kan overigens goed zien als ze staar hebben.
Dan worden hun rode oogjes wit
en op den duur worden ze blind.
Ook dat verschil is goed te merken.

Mollen zijn wel blind.

Toegevoegd na 9 uur:
Als ze blind zijn, of slecht zouden zien, zouden ze overal tegen aan lopen en dat gebeurt niet.