hoe warm mogen cavias het hebben?

Ik heb buiten een caviaren staan, mag ik mijn cavia's daar in doen als het warm is? Hoe warm maximaal?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
zorg dat ze voldoende water en schaduw hebben, geef ze wat sla of komkommer, en overweeg een icepod, of fles met ijswater en doekje eromheen in een huisje.

Antwoorden (2)

Cavia's zijn van oorsprong gewend aan warmte. Kou is dus veel gevaarlijker voor hen dan warmte. Het Nederlandse klimaat zal het over het algemeen ook op warme zomerdagen zoals nu geen probleem zijn, mits ze wel een schaduwplek hebben en voldoende drinkwater.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@JanJ2002, oké bedankt! Ik heb schaduw in de tuin dus dan zet ik ze daar in.
Ivana
6 jaar geleden
Bij hitte boven de 25/30 graden besproei ik konijnen en cavia's af en toe lichtjes met de plantensproeier. Vinden ze heerlijk.
Cavia´s kunnen goed tegen de hitte
als je ziet dat ze het toch heel heet hebben kan je altijd een fles met water
in de vriezer leggen dat ie bevriest.
Daar kunnen ze tegenaan leggen.
Ik doe het ook wel eens bij mijn konijn.