Niet betalen bij dierenarts.

(Ik heb net een vraag gesteld over het betalen bij de dierenarts.
Heb de DA gebeld, blijkt dat ik meteen moet betalen na een bezoek. Durf niet te bellen om te vragen wat de gevolgen zijn als ik niet betaal.)
Nu is de vraag: welke actie onderneemt de DA praktijk als ik niet meteen betaal? Krijg ik dan mijn dier niet mee oid? Bvd!

Toegevoegd na 19 uur:
Bedankt voor de reacties (waar ik iets mee kan en het mooie verhaal!) Ik ga de DA toch nog maar een keer bellen en leg de situatie wel uit. Wanneer ze niet akkoord gaan met een betalingsregeling of een acceptgiro ga ik zeker naar een andere DA.
Ik ben van mening dat als de DA een echte dierenvriend is, hij de eigenaar en dier niet weerhoud van een bezoek wanneer een klant even niet kan betalen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het hangt een beetje van de dierenarts af. Er zijn veel wanbetalers momenteel en veel dierenartsen willen niet het risico lopen op meer. Zo zat ik een jaar of 6 geleden met een kat met baarmoeder ontsteking, einde van de maand en ik kon het niet gelijk betalen, dat zou een paar dagen later worden. DA weigerde mijn zieke kat te helpen. Ben uiteraard gelijk naar een andere DA gegaan. Ze zullen heus je dier niet in beslag nemen hoor als je niet gelijk kunt betalen. Zelf ik heb zovaak met een ouder verlopen pinpas geprobeerd te betalen en dan mn meest onnozele gezicht getrokken als er "pas ongeschikt" in beeld kwam. Op die momenten kwam het voor mij financieel heel slecht uit maar daar mag mn kat niet de dupe van worden. Dus hup, pas ongeschikt, dom kijken, factuur mee en zsm betalen. Beter is het natuurlijk om, als het een vaste DA betreft, gewoon open en eerlijk te zijn. Vaak is het echt wel mogelijk om een factuur mee te krijgen die binnen 14 dagen betaald moet worden of om in termijnen te betalen.

1. Je krijgt je dier waarschijnlijk niet mee, dan moet je natuurlijk ook het extra verblijf betalen. 2. Je krijgt nog een paar aanmaningen en daarna een deurwaarder langs, wat je natuurlijk ook zelf moet betalen. Oftewel, je kan beter meteen betalen.

Waarom zou je niet betalen voor de dierenarts? Zij zorgen toch ook goed voor jouw diertje en hebben het besten met je voor. Ik vind het niet kunnen dat je niet betaalt! Je moet gewoon betalen zoals het hoort!

als jij niet aangeeft wat het probleem is weet de DA dit niet en zal denken dat je niet wil betalen. het gaat niet om niet NIET WILLEN betalen (neem ik aan) maar om het niet te KUNNEN betalen. je bent echt de eerste niet die niet alles in 1 keer op kan hoesten. dus even door de zure appel heen bijten, contact opnemen, uitleggen dat je niet zoveel geld hebt, en vragen naar wat de mogelijkheden zijn. scheelt je ook nog een genant gedoe aan de balie daar. de dierenarts al bij een afspraak heus je hond niet houden. ze weten ook wel dat de kosten oplopen op die manier en het probleem alleen maar groter gaat worden. als je niet betaald en geen pogingen doet om afspraken te maken (je goede wil te TONEN dus) komt het op een gegeven moment op aanmaningen aan idd. maar dit is helemaal niet nodig.

Bel naar je dierenarts en leg je situatie uit. Als hij je niet wil helpen bel je naar een andere. Als je hond echt hulp nodig heeft, zullen ze je toch niet weigeren?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100